Pénzcentrum • 2020. május 13. 05:30
Sokan nem cseréltetik ki a részecskeszűrőt a dízeles autójukban, simán kiiktatják a rendszerből - mert az olcsóbb. Ellenben teljesen illegális, ha valahol észreveszik, akkor ugrik a forgalmi... És még ez az egyik legjobb eshetőség: ha elrontják a műveletet, akkor akár milliós kár is keletkezhet az autóban a szerelő szerint.
A budapesti sebességkorlátozás-tervezet kapcsán merült fel többekben, hogy ha környezetvédelmi szempontok miatt vezetnék be az 50 és a 30 kilométeres korlátot, akkor jobb lenne, ha inkább a részecseszűrő nélküli autókat szűrnék szigorúbban. Merthogy rengeteg dízeles autóból iktatták ki a DPF-rendszert Magyarországon, mert az alkatrész cseréje többszázezres tétel. Inkább fizetnek az autósok 100-150 ezer forintot a "hozzáértőknek", de sokszor nem tudják, hogy a művelet teljes mértékben illegális. Ha valaki lebukik, ugrik a forgalmi, addig nem is kaphatja vissza, ameddig helyre nem állították a kocsit - százezrekért.
Többet árt, mint használ
Jóllehet, hogy egy nagyobb kiadástól megkíméljük magunkat, ha egyszerűen kiiktatjuk a részecskeszűrőt, ám ez a szaki szerint is hosszú távon többet árt, mint használ.
- idézte fel a Pénzcentrumnak Hidvégi Géza, aki a vidéki műhelyében nem egy hasonló esettel találkozott már.
- mondta a szerelő, aki szerint a részecskeszűrő kiiktatásáért nagyjából 100 - 150 ezer forintot kérnek a "hozzáértők", nem elég ugyanis magát a fizikai alkatrészt kiszedni, a programot is meg kell változtatni a vezérlőegységben, hogy a motor ne úgy működjön, mintha benne lenne a DPF. Erre is mindjárt kitérünk, de mindenekelőtt a szakember és mi is hangsúlyozzuk, hogy
Így a DFP kiiktatása is, hiszen enélkül nem szűrődnek ki a szennyeződések - például a szén - az üzemanyagból, rontva ezzel az értékeket. Ha valaki lebukik valamilyen hatósági ellenőrzésen, vagy műszaki vizsgán az ilyen átalakítással, akkor ugrik a forgalmi, a rendszám és addig nem is kaphatja vissza, ameddig nincs rendbetéve az autó.
De ne csak a büntetés tartson vissza attól, hogy kiiktasd a kocsidban a részecskeszűrőt: mint írtuk komoly károkat is okozhat, ha nem megfelelően szedik ki az alkatrészt, és nyúlnak bele a kompjúterbe.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- vázolta a szakember. Azt pedig nem nagyon kell magyarázni, mekkora a baj, ha a motorolaj gázolajjal vegyül.
Sokan hirdetnek az interneten részecskeszűrő, ileltve katalizátor tisztítást, amely még mindig olcsóbb, mint ezekből újat venni (a katalizátor is méregdrága). Megkérdeztük a szerelőtől, mit gondol ezekről az eljárásokról:
- mondta, majd pedig újból hangsúlyozta, hogy
"Oké, az más, ha valami nagyobb bajt megelőzendő, ideiglenesen kikapcsoljuk, én is szoktam, de arról íratok egy papírt az ügyféllel, amiben az szerepel, hogy az ő kérésére iktattam ki, és vállalja, hogy vissza is kapcsoltatja, ha kész lett az autó" - tette hozzá.