Nehéz velük mellényúlni: ezek a legjobb olcsó autók kezdő sofőröknek

Pénzcentrum2020. február 2. 12:57

Az első autó mindenkinek fontos szerepet tölt be az életében, ezért nem is olyan egyszerű a kiválasztása. A német autóklub most készített egy listát azokról a modellekről, amelyeket nyugodt szívvel ajánlanak a kezdő sofőröknek is.

Nehéz eligazolnia egy kezdő sofőrnek a hatalmas piacon: aki addig nemigen foglalkozott a témával, nehezen tudja kiválasztani, milyen autóval kezdje meg országúti "karrierjét". Ráadásul ezek a vevők általában más kritériumok szerint keresnek maguknak autót, mint a tapasztaltabb sofőrök: első autónak jellemzően olcsó, kicsi és könnyen fenntartható autókat keresnek az emberek az ADAC szakértői szerint - így pedig az új autók ki vannak zárva, marad hát a használtpiac.

Itt azonban az áron kívül sok más dolgot is jól meg kell nézni: fontos a tartósság és a minőség is például, illetve a megbízhatóság mellett a biztonság sem elhanyagolható, hiszen a kezdők hajlamosabbak a hibákra. A német autóklub most összeállított egy listát a legalkalmasabb első autókról az alábbi kritériumok figyelembevételével:

  • ne legyen túl öreg az autó (2000 után gyártott),
  • legyen megbízható,
  • legalább négycsillagos törésteszt és ecoteszt,
  • több légzsák.

Lássuk, melyek a legjobb első autók a németek szerint!

Citroën C1 / Peugeot 108 / Toyota Aygo

A három jármű műszakilag szinte teljesen megegyezik, csak a külsőségekben különböznek. Az ADAC szerint már az egyliteres, háromhengeres motor is elegendő lehet a mindennapokban, amelynek fenntartása kifejezetten olcsó. Cserébe viszont ezek a modellek nem családi autók, hátul kifejezetten kevés a hely. Jobb modellekkel már 500-700 ezer forintért találkozhatunk Magyarországon, viszont érdemes jól átnézni őket, mert az ADAC szerint az olcsónn fenntartható autók karbantartását általában elhanyagolják a korábbi tulajdonosok.

Megtaláltad álmaid autóját, de szűkös a keret? Keresd fel a Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorát!

Honda Jazz

A második generációs Honda Jazz (2008-tól) kiváló első autó: jól pakolható, és a sofőr magasabb pozicióban ül, mint az a kategóriában megszokható - így jobban kilát a kocsiból. Bár még mindig nem egy családi méretű verdáról van szó, de a hátul utazóknak már kicsit nagyobb lábtér jut. Itt azonban kifogásként az alcsany nyomatékú benzinmotorokat hozzák fel a németek, illetve a fékproblémákat. A második generációs Jazz itthon egymillió forint körüli áron indul a kereskedésekben.

Mazda 2

A 2-es Mazdát is érdemes megfontolnia egy kezdő sofőrnek, főképpen a jó kivitelezést emeli ki az ADAC, a felhasznált anyagok ugyan egyszerűek, de tartósak. A csomagtér kb. hozza a kategóriaátlagot, és az utastérben is átlagosnak mondható a helykínálat. Problémaként az ADAC a kormánymű meghibásodásait említi, ezen kívül az autó nagyon megbízhatónak bizonyult az értékeléseken. Egy jobb állapotú, 2007 utáni darabot már egymillió forint környékén el lehet csípni a hazai piacon.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Opel Astra J

A negyedik generációs (J) Astra már a kompakt kategóriát képviseli: bár az ötajtósban nem túl bő a helykínálat hátul és a csomagtartóban, de szerencsére létezik kombi változat is, ami jóval nagyobb. A J-s Astráknál a váltóra és az olajfogyasztásra kell jobban figyelni, valamint a szívómotorok is kényesebbek a karbantartásra az ADAC összegzése szerint, illetve az autó a súlya végett több üzemanyagot fogyaszthat a kategóriaátlagnál. Pozitívumként a kényelmes üléseket és az igényes kivitelezést említik. Azoknak a kezdő sofőröknek ajánlják, akik nem kisautót szeretnének. Itthon 1,2 millióról indulnak a J-astrák, másfél millió fölött pedig már nem is a kínálat aljáról válogathatunk.

Skoda Fabia

A 2007-től gyártott Skoda Fabia is jó választás lehet, helykínálatban sokkal jobban teljesít az eddigieknél. Emellett az ADAC a biztonságot is kiemeli a Fabia kapcsán, illetve azt, hogy bár kisautóról beszélünk, könnyű beszállni. Az egyszerű megoldások miatt pedig kevés a hibalehetőség, bár a motorok alacsony nyomatékára felhívja a figyelmet a német autóklub. Az újabb Fabiákat 800-900 ezer forinttól kínálják eladásra Magyarországon, de 1,2 millió körül már bőven van választék.

Suzuki Swift

Nyilván nem hiányozhat a listáról a "mi autónk" sem, a 2010-től gyártott Swiftet ajánlják a németek, mivel kifejezetten szórakoztató vezetni a menettulajdonságai végett. Az egyszerű működés pedig nagyszerű, legalábbis kevés dolog romolhat el a Swiften. Emellett a 2010 utáni Suzukik a modern kor biztonsági elvárásainak is kiválóan megfelelnek. Negatívumként a szűkös helykínálatot, a nem túl sportos fékeket, illetve a kissé kényelmetlen üléseket hozzák fel. 2010 utáni darabokat már 1,3 millió forintért lehet venni.

Címkék:
utazás, autó, jogosítvány, ranglista, adac, törésteszt, kicsi kocsi, megbízható autók,