Pénzcentrum • 2019. december 3. 14:30
Minden eddiginél többet adtak el idén a Suzuki Vitarából: a magyarok kedvenc autója már november végén túllépte a 10 ezres darabszámot. A második helyen szintén egy Suzuki áll, és az SX4 S-Crossból is meglehet még idén a 10 ezer forgalomba helyezett példány. Értelemszerűen a gyártók között is a japánok vezetnek, méghozzá orrhosszal. Az óra ketyeg, egy hónap múlva életbe fognak lépni az új EU-s szabályok, amelyek következtében eltűnnek majd az olcsóbb új autók a piacról.
Átlépte a 10 ezres álomhatárt a Suzuki Vitara: ennyi új modell állt forgalomba idén Magyarországon a Datahouse adatai szerint, amit a Pénzcentrumnak küldtek meg. Ahogyan a múltkori elemzésünkben is írtuk, a japán terepjáró rekordja nem meglepő, már a küszöbön volt, és még van hátra egy hónap az évből! A második helyezett sem meglepő, az SX4 S-Cross tarja az ezüstérmes pozícióját, november végéig 8491 kelt el - ha hozza az átlagát, akkor meglehet ennek az autónak is a 10 ezres darabszám 2019-ben.
A Suzukik mellett a teljes magyar autópiac is megdöntötte az eladási rekordot: az első 11 hónapban ugyanis összesen 141 769 új kocsit helyeztek forgalomba, mialatt tavaly az egész évben 136 601-et. Ha az eladások tartják magukat a havi átlagokhoz, akkor 2019-ben átléphetjük a 150 ezres határt is, ami újabb mérföldkő.
De vissza a toplistára: bár a Suzuki éves szinten toronymagasan vezet, mondhatni behozhatatlan az előnye, a novembert mégsem ők, hanem a Ford húzta be 1827 új autóval. A japán gyártó azért odaért a második helyre 1669 darabbal, a harmadik pedig ezúttal a Dacia lett 1324 forgalomba helyezett kocsival. De a Skoda (1233 db) és a VW (1202) sincs sokkal lemaradva - a többi versenytárs nem tudott novemberben 1000 darab fölé menni.
A legeladottabb modellekről már ejtettünk pár szót: a "Mi autónk" egy harmadik modellt is ad a top 20-ba, a Swift a 14. helyen áll, amiből 2423 darab állt forgalomba idén. A dobogón a harmadik a Skoda Octavia, amiből eddig 6490 fogyott, a negyedik pedig jócskán lemaradva, 3831 darabbal a Dacia Duster. Az ötödik helyen jelenleg a Ford Kuga áll, 3233-at helyeztek forgalomba az első 11 hónapban.
KATT! Autóhitel kalkulátor - Találd meg a legjobb kölcsönt vásárláshoz!
Íme a teljes top 20-as lista:
- 1. SUZUKI VITARA - 10610
- 2. SUZUKI SX4 S-CROSS - 8491
- 3. SKODA OCTAVIA - 6490
- 4. DACIA DUSTER - 3831
- 5. FORD KUGA - 3233
- 6. FIAT 500 - 2995
- 7. KIA CEED - 2972
- 8. OPEL ASTRA K - 2878
- 9. RENAULT CLIO - 2681
- 10. OPEL CORSA - 2634
- 11. TOYOTA COROLLA - 2593
- 12. FORD TOURNEO CUSTOM - 2571
- 13. FORD FOCUS - 2536
- 14. SUZUKI SWIFT - 2423
- 15. VOLKSWAGEN GOLF - 2107
- 16. DACIA SANDERO - 1951
- 17. RENAULT CAPTUR - 1762
- 18. NISSAN QASHQAI - 1679
- 19. TOYOTA C-HR - 1612
- 20. KIA SPORTAGE - 1593
Ketyeg az óra: most kell lépni, ha olcsó autót akarsz venni
Januártól gyökeresen át fog alakulni az európai autópiac az új környezetvédelmi irányelvek miatt. A Pénzcentrumnak korábban nyilatkozó autópiaci szakértő, Várkonyi Gábor is arról beszélt, 2020-tól nem a vásrlói igények fogják alakítani a kínálatot, hanem a büntetések elkerülése.
KATT! Autóhitel kalkulátor - Találd meg a legjobb kölcsönt vásárláshoz!
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Gyakorlatilag minden autómárka többszörösen felül fogja vizsgálni a palettát, és bizonyos modelleket nem fog, vagy nem olyan mennyiségben fog kínálni a piacon, mint a szabályozás életbe lépése előtt - az új EU-s előírás szerint a gépjárművek CO-kibocsátása nem lehet több átlagosan 95 gramm per kilométernél.
Aki új autót akarna venni az elkövetkező 1-2 évben, annak nincs sok ideje hezitálni: a szakember szerint csak
A kicsi, olcsó, egyszerű modellek el fognak tűnni a kínálatból, így pedig pont, hogy az árérzékenyebb vásárlócsoportot érinthetnek fájdalmasan az EU-s szabályok - hiszen a fenti modellekbe nagyon drága lenne beszerelni a kvóta betartásához szükséges technológiát.
Lecserélnéd a régi verdát? Válassz autóhitelt kalkulátorunkban
- vélte a szakember.