Elindult a visszaszámlálás: januártól pofáraesnek a magyar autóvásárlók

Pénzcentrum2019. szeptember 26. 05:55

Az új EU-s szén-dioxid rendelet keményen átalakítja majd az egész autópiacot: lényegesen megdrágulnak a kocsik, főképpen a legolcsóbb modelleket érintheti a drasztikus lépés. Várkonyi Gábor autópiaci szakértő a Pénzcentrumnak arról beszélt: januártól teljesen eltűnhetnek a 4-5 milliós, filléres népautók a knálatból.

Csodálkoznék, ha 3 év múlva tömegével jelennének meg a most kedvezményesen megvásárolt 7 személyes autók a magyar használtautó-piacon. Nyilván a vásárlók egy része azzal a felhanggal vásárol magának autót, hogy a kérdés ideiglenesen, 3 évre meg legyen oldva, de a többség hosszabb távban gondolkodik

- jelentette ki a Pénzcentrum megkeresésére Várkonyi Gábor. Az autópiaci szakértő szerint a többség használt nagycsaládos autó helyett vásárolt most újat.

Aki gondolkozott, hogy 2 millió forintja van egy használt autóra, amivel 3 gyereket kellene furikázni, az most kapott az államtól még 2,5-öt, és ha mondjuk még hozzátett valamennyit, az be tudott ülni egy vadonatúj 7 személyes autóba. Ezek a vásárlók eddig nem léteztek az újautó piacon.

Bár a hétszemélyes kategória mára inkább a SUV-ok irányába hajlott el, a mostani támogatás keretein belül a legtöbb autó, amiből viszonylag kedvező áron, sokat vásároltak, azok a családi használatra alkalmas, dobozos kivitelű autók.

Ezek korábban drágák voltak az átlagos családok számára. Bár a nagy mozgástér az olcsóbb kategóriákban nyílt, a drágább szegmensben is nyilván örülnek a támogatásban, de ez nem befolyásolja lényegesen a vásárlást. Tehát, aki mondjuk egy Skoda Kodiaq-ot, Seat Terracót, vagy KIA Sorentót egyébként is akart venni magának, az vélhetően kedvezmény nélkül is megtette volna ezt.

- húzta alá Várkonyi Gábor.

Lecserélnéd a régi verdát, de nincs elég tőkéd hozzá? A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: kalkulátorunkban 1 millió forintos hitelösszeget és 60 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 20 252 forintos törlesztőrészlettel a Raiffeisen nyújtja (THM 8,97%), de nem sokkal marad el ettől a K&H 22 748 forintos törlesztőt (THM 13,79%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a CIB Bank, a Cetelem, az MKB, valamint a Budapest Bank konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem erre készültek az importőrök

A Pénzcentrum is megírta, hogy több ezer család élne a lehetőséggel, és ennek megfelelően fennakadások is vannak a gyártóknál. Az autópiaci szakértő már visszadobott megrendelésről is értesült:

aki nem lépett időben, az tapasztalhatja, hogy nem ilyen mennyiségekre lettek az importőrök felkészítve. Bizonyos márkáknál 8-10 hónapos, vagy még annál is hosszabb várakozási időre lehet számítani. Sőt, gyártót nem neveítve, hallottam olyanról is, hogy a kezdeti lendület végül előlegek visszautalásával zárult, mert belátható időben nem tudtak volna szállítani.

A kedvezményezettek köre igen tág, de még így is akadnak olyanok, akik nem vehetik igénybe a 2,5 milliós könnyítést. Ennek kapcsán megkérdeztük a szakértőt, hogy nekik milyen lehetőségeik vannak.

Aki lemarad erről a kedvezményről, ámde fiatal 7 személyes autót akar venni, annak most elég jó kártyái vannak, hiszen pont ez a kategória sínyli meg az értékvesztést - hiszen minek venne valaki használtan 3 millióért, ha ugyanennyiért kedvezménnyel újat is kaphat

- jelentette ki Várkonyi Gábor, majd pedig ismertette: a azok az autók, amiket a mostani program miatt cserélnek le a nagycsaládosok, vélhetően a használtpiacon kötnek ki, ez pedig elég nagy túlkínálatot eredményezhet. Így vélhetően valamelyest lejjebb fognak menni az árak is.

Ne szalaszd el a lehetőséget! Autóhitelt kalkulátorunkban megtalálhatod a legjobb finanszírozást!

De nem kell borzasztó olcsóságra számítani - ennek ellendolgozik a forint és az euró árfolyama is, ami nagyban befolyásolja a hazai piaci folyamatokat. Ugyanakkor, ha egyszerre sok autó jelenik meg a piacon, annak mindenképpen árleszállító hatása van, már csak ennek mértéke a kérdés.

Az EU-s szabály is bekavar

Bonyolít még a helyzeten, hogy a mostani magyarországi roham éppen keresztezi a nagy európai átalakulást is: a jövőre életbe lépő EU-s szén-dioxid kibocsátási szabályozás miatt nem feltétlen örülnek a gyártók, ha ilyen nagy autókat tömegével adnak el. Hiszen ezek után kell fizetni a büntetéseket is, mivel a 7 személyes autók nem tudják teljesíteni a legfeljebb 95 gramm per kilométeres, kötelezően előírt értéket.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A szakember kijelentette: a jövő évtől kezdve így új korszak indul az európai autópiacon. A kínálatot a büntetések elkerülése fogja alakítani, és nem a vásárlói igények. Gyakorlatilag minden autómárka többszörösen felül fogja vizsgálni a palettát, és bizonyos modelleket nem fog, vagy nem olyan mennyiségben fog kínálni a piacon, mint a szabályozás életbe lépése előtt.

Megtorpan a piac, elöregszenek az autóink

Rendre jelennek meg statisztikák a hazai gépjárműpark átlagéletkoráról is, a hozzáértők 14 és 17 év közé teszik a magyar autók átlagéletkorát, és ez javulni biztosan nem fog Várkonyi Gábor szerint:

Nem vagyok túl optimista, a nagycsaládos támogatás maximum 10-20 ezer új autót enged a piacra. Azért ez lényegesen nem viszi lejjebb az átlagéletkort. Ellenben, amikor jövőre érvénybe lép az EU-s kvóta, és lényegesen megdrágulnak az új autók, akkor az emberek inkább a használtpiac felé fordulnak, vagy maradnak az autóikban.

Aki új autót akarna venni az elkövetkező 1-2 évben, annak nincs sok ideje hezitálni: a szakember szerint csak

az év végéig tart a "kegyelmi állapot", januártól keményen meg fognak drágulni az új autók.

A kicsi, olcsó, egyszerű modellek el fognak tűnni a kínálatból, így pedig pont, hogy az árérzékenyebb vásárlócsoportot érinthetnek fájdalmasan az EU-s szabályok - hiszen a fenti modellekbe nagyon drága lenne beszerelni a kvóta betartásához szükséges technológiát.

Aki belépő modellt szeretne venni valamiből, vagy olcsó 4-5 millió forintos újautót, arra elég sötét jövő vár, ha nem tudja ezt elintézni az elkövetkezendő pár hónapban

- vélte a szakember.

Címkék:
autó, használt autó, eu, szabály, rendelet, újautó, hétszemélyes autó, várkonyi gábor, várkonyi gábor autó,