Magyar Nemzet • 2019. július 1. 08:30
A kereskedők nem tudtak nagyobb készleteket felhalmozni július 1-jéig, de az ígéretek szerint mindenkinek fog jutna autó, aki vásárlna. Idén tízezer is lehet azoknak a száma, akik a nagycsaládok autóvásárlási támogatásával keresik fel az autószalonokat.
Ötezer szerződést köthetnek meg, és mintegy háromezer járművet fognak átadni a vevőknek - mondta a Magyar Nemzetnek Gablini Gábor a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. A márkakereskedők nem tudtak nagyobb készletet felhalmozni: az év második felében várhatóan szigorodnak az uniós kibocsátási normák. Így azután eladhatatlanná válnának a korábbi motorral felszerelt autók.
De ha nem is a 3 és fél éves támogatási időszak kezdetén, később lesz elég autó - ígérte Gablini Gábor. A kereskedők arra számítanak, hogy nagy számban három-négy hét múlva jelennek meg a leendő vevők az állami támogatásra jogosító igazolással. A vásárláshoz azonban más feltételeknek is teljesülni-e kell, például szükség lesz saját forrásra, vagy arra, hogy a vevő hitelképes legyen.
A márkakereskedők már februárban megkeresték a Magyar Lízingszövetséget és a Magyar Biztosítók Szövetségét, hogy dolgozzanak ki akadálymentesített termékeket a nagycsaládosok részére: így mostanra elérhető családbarát casco, egyszerűsített hitelügyintézés és egyedi ajánlatok keretében kínált hétüléses modellek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az új autók piacán meglehetősen széles a hétülésesek kínálata: olcsóbbak a kisáruszállítók személyautóvá átépített változatai, a Dacia Lodgy, a FIAT Doblo Panorama vagy Citroen, Peugeot és Opel családi modellek, melyek 4-6 millió forintba kerülnek. A vételárnak legfeljebb a felét teheteti ki a támogatás, és az ötmilliós határnál bő másfél millióval drágábban elérhetők az igazi személyautók egyterű változatai is: a legolcsóbb az Opel Zafira (6,7 millió forint). A VW Touran kilencmillió körül van, ahogy a Ford Galaxy és S-Max is.