Pénzcentrum • 2019. április 10. 05:55
Rengeteg magyar vásárol hitelre kocsit, ez eddig is tiszta sor volt, de most az is kiderült, hogy nem csak a "népautókat", hanem a prémium járgányokat is leginkább részletre veszik honfitársaink. Sőt, van olyan is, aki lízing helyett a bérletet választja, mert már ilyen konstrukció is létezik! De mit hozhat a jövő, továbbra is hitelre fogják venni a Merciket az emberek? A Pénzcentrum erről, és egyéb szakmai kérdésekről beszélgetett Pais Józseffel, a Pappas Autó ügyvezetőjével. Kiderült, mikor robbannak be a villanyautók, és az új EU-s sebességkorlátozásról is szó esett.
Továbbra is rengeteg magyar vesz hitelből autót, és nem csak a kispénzű magyarok választják a lízinget, hanem szinte mindenki banki finanszírozás után nyúl, ha új autót vesz. Ennek megfelelően nem csak az olyan közkedveltebb, népautó-márkák modelljeit veszik kölcsönből a magyarok, mint például a Suzuki, vagy a Dacia.
- ismertette a Pénzcentrumnak Pais József, a Pappas Autó ügyvezetője a vállalat múlt heti sajtótájékoztatója után. Elmondta, a lízingcégekkel való sokéves együttműködésük nyomán kijelenthető, hogy az elmúlt öt évben nagyon sok új, kreatív termék jött be a piacra.
- mondta. Ugyanakkor a tendencia csak a lakossági autók kapcsán figyelhető meg. Az üzleti értékesítési oldalon továbbra is a legtöbb konstrukció vagy nyíltvégű, vagy zártvégű. Illetve most berobbanóban van a flottakezelés: az ebben lévő autók száma évről évre folyamatosan növekszik, és Pais József szerint ez sokáig így is marad.
Imádunk lízingelni!
A szakértők is a lízingpiac további erősödésére számítanak: korábban a Pénzcentrum is beszámolt a Magyar Lízingszövetség várakozásairól. A szakemberek nagyjából 10 százalékos emelkedést jeleznek előre 2018-hoz képest. A szövetség adatai szerint tavaly összesen 694 milliárd forintra rúgott a finanszírozott összeg. Ez 13 százalékos növekedésnek felel meg az előző évihez képest, 2008 óta pedig a legnagyobb emelkedés, amit tapasztaltak.
Autót vennél, de szűkös a keret? A Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorával megtalálhatod a legjobb finanszírozást!
Kimagaslóan teljesített az autólízing, itt 34 százalékos volt a növekedés 2018-ban. Az újautó értékesítés és finanszírozás bővült látványosan: 2018-ra 186 milliárdnyi lett a kihelyezés, ez 40 százalékos növekedés 2017-hez képest. A használt kocsik esetében is 2018-ra már majdnem 60 milliárd lett a kihelyezés, ez 17 százalékos bővülést jelent az egyel korábbi évhez képest.
Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke azt is ismertette, hogy a járműfinanszírozás húzta fel jelentősen a piacot: előzetesen csak 5 százalék körüli emelkedést vártak 2018-tól. Összességében a piac a válság előtti volumeneknél tart: a régióban, és Európában is a magyarok lízingelnek a legtöbbet.
Ezekre figyelj, ha hitelhez nyúlsz
Abból, hogy mennyire pörög a lízingpiac, látszik, hogy nem mindenki teheti meg, hogy saját erőből új autót vegyen. De nem csak a lízing a megoldás: egy személyi kölcsön is ideális megoldás lehet, hiszen nem kell önerőt betenned. Ha hitelre veszel autót, a legfontosabb kérdések egyike, hogy mennyibe kerül a kölcsön, amit felveszel. A példa kedvéért megnéztük a Pénzcentrum személyi köcsön kalkulátorával, hogy milyen elérhető ajánlatokból válogathatsz, ha 5 000 000 forintos kölcsönre van szükséged.
Nos, a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján - 5 millió forintos hitelösszeg, és 84 hónapos futamidő esetént - az egyik legjobb konstrukciót az Unicredit nyújtja, náluk 76 602 forintos törlesztőt ígér a 7,29%-os THM. De nem sokkal marad el ettől a K&H Bank ajánlata sem, ahol 76 677 forintos törlesztővel számolhatunk havonta. Emellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank, az MKB Bank, valamint a CIB Bank konstrukcióit is.
Már késő akciózni, de feljövőben a prémium
Mivel a Pappasnál több olyan autótípust is értékesítenek, amelyekre nyártól igényelhető lesz a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása, megkérdeztük Pais Józseftől, hogy készülnek-e valamivel a 2,5 milliós kedvezménycsomag startjára:
- vázolta az ügyvezető, aki úgy látja, hogy a vállalat a 2,5 milliós állami támogatási programból csak minimálisan fog profitálni. Viszont, ahogy fogalmazott: igencsak átalakult a magyarok felfogása az utóbbi időben, inkább ebből van nyereségük.
A német csillagos márka népszerűségének növekedése egyébként a Datahouse adataiból is látszik: míg 2016-ban még csak 2751 darab Mercedes állt forgalomba Magyarországon, 2017-ben már bő ezerrel több, 3733. Tavaly a listán a 11. helyen végzett a Mercedes 4418 eladott kocsival - megelőzve olyan "megengedhetőbb árú" márkákat, mint például a Seat, vagy a Mazda -, a márka piaci részesedése pedig két év alatt 2,85 százalékról 3,23 százalékra növekedett - derült ki az adatsorból, amit korábban a Pénzcentrumnak küldtek.
Kiderült, hogy a kőgazdag magyarok körében is a Mercedes volt a legnépszerűbb az elmúlt 14 hónapban: az adatok szerint a német gyártótól 549 új luxusautót regisztráltak. A második az Audi lett 225-tel, a BMW 166 prémiumkocsit jegyez.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Villanyverda? Pár év múlva lesz realitása
Hazánkban egyre nagyobb teret hódítanak az e-autók, a zöld rendszámos autók száma januárban lépte át a 10 ezret. Ebbe a kategóriába a teljesen elektromos kocsikon kívül a plugin-hibridek is beletartoznak (ezekben elektromos motor, és hagyományos erőforrás is van, az akksikat a hálózatról kell tölteni), illetve a hatótávnövelt elektromos autók is, amelyekben a benzinmotor csak áramot termel, nem hajtja a kocsit. A teljesen elektromos kocsik száma nagyjából 5 ezerre tehető hazánkban.
A zöld rendszámos kocsik vásárlását az állami is igyekszik ösztönözni: a másfél milliós vásárlási támogatás mellett ezekre nincs regisztrációs adó, súlyadó, és átírási illetéket sem kell fizetni utánuk. Emellett parkolni is ingyen lehet a környezetbarát járművekkel, és ingyenes töltőhálózat is üzemel még egy ideig. A kedvezményekkel - és a gazdaságos üzemeltetéssel - valóban rengeteget lehet spórolni, de kérdés, hogy az állam meddig tartja fent a rendszert.
A Pappas modellcsaládjában is számos elektromos, illetve hibrid kocsi található, de Pais József szerint egyelőre az e-autók berobbanására még várni kell:
- vélekedett az ügyvezető.
Az elektromos kocsik elterjedésével többekben felmerül a kérdés, megéri-e elektromos autózni: vissza tudja-e hozni az olcsóbb üzemeltetés és a kedvezőbb fogyasztás azt a felárat, amelyet meg kell fizetni az új technológiáért. A Pénzcentrum korábban kiszámolta, mennyi idő alatt térül meg egy elektromos autó Magyarországon.
A képlet bonyolult, de az eredményből látszik: egy idő után, ha úgy tetszik, már-már profitot termel a villanyautó, vagy legalábbis jóval kevesebbet kell rákölteni, mint egy hagyományosra.
Berágott az EU: mi értelme lesz a szuperautónak?
Március végén kapott szárnyra a hír, hogy egy EU-s bizottsági javaslat szerint 2022-től számos biztonsági eszközt kötelezővé tenne az új autókban, köztük egy sebességkorlátozó rendszert is. Egy műszer figyelné, hogy mennyi a maximum sebesség az adott útszakaszon, és nem engedné, hogy a gépjármű többel tudjon menni. Elméletileg a 2022-től életbe lépő rendszer korlátozását felül írhatja majd a sofőr, de kikapcsolni tartósan nem lehetne. Ha pedig valaki notórius gyorshajtó lévén, így is állandóan kijátszaná a rendszert, azt a szintén kötelező adatmentő egység simán lebuktathatja.
Így pedig felmerül a kérdés, hogy 2022-től mi értelme lesz olyan bivalyerős szuperautókat venni, mint például a nemrég bemutatott Mercedes AMG GT 63S, amely 640 lóerős motorjával kb. 3,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből az autópályákon jellemzően megengedett, 130 kilométer per órás sebességre - és több mint 60 millió forintba kerül.
- röviden így felelt Pais József arra a kérdésre, hogy ilyen EU-s szabályok mellett lesz-e értelme szuperkocsikat árulni. Hozzátette, "hivatalosan most is azt mondjuk, hogy például egy AMG GT-nél is, az autó szélsőséges jelegéből adódó lehetőségeket is a versenypályán kell kihozni."
A Pappas Autó ügyvezetője ugyanakkor egy érdekes európai trendre hívta fel a figyelmet: