NapiCsárt • 2019. január 9. 11:30
Rákaptak a magyarok a benzines kocsikra: 2016-ra már a forgalomban lévő autók 70 százaléka ment ilyen üzemanyaggal. Ellenben nagyon kevés az alternatív hajtású autó hazánkban. Ha épp autóvásárlás előtt állsz, nem árt pár dolgról tudnod - ezeket is összegyűjtöttük!
24-ből 15 EU-s tagállamban a forgalomban lévő gépkocsik fele benzinnel üzemelt - közölte az Eurostat. Az uniós statisztikai hivatal listájából kiderült, hazánkban is ódzkodnak az autósok a dízelektől, ugyanis a 2016-ban forgalomban lévő 3 313 206 autóból 2 301 168 volt benzines, 970 997 dízeles és 41 041 úgynevezett "alternatív" üzemanyaggal ment - ez a kategória minden olyan kocsit magában foglal, ami nem az előbbi két üzemanyaggal megy (elektromos autók, LPG-s kocsik, stb.). A százalékok nyelvére lebontva mindez azt jelenti, hogy a magyarországi kocsik 70 százaléka ment benzinnel.
Ezzel az aránnyal a képzeletbeli dobogó harmadik fokára léphettünk fel, nálunk csak Cipruson (86 százalék) és Finnországban (75 százalék) nagyobb a benzines kocsik aránya az EU-ban.
A dízeleket a legjobban a franciák szeretik, náluk a kocsik 69 százaléka ilyen üzemanyaggal megy, ettől nem sokkal maradnak el a litvánok 65 százalékkal és Luxemburgban sem sokkal kevesebb (64 százalék) a dízelek aránya. 50 százalék fölötti az arány még Belgiumban (60 százalék), Spanyolországban és Ausztriában (57 százalék) és Portugáliában (54 százalék).
Alternatív üzemanyagok terén a lengyelek vezetnek, ott az autók 16 százaléka már nem benzinnel vagy dízellel megy. A második helyen Litvánia áll 10 százalékkal, a harmadik pedig 8-8 százalékkal Olaszország és Lettország. Magyarországon ez az arány 1,2 százalék volt, a legrosszabb spanyoloknál pedig 0,1.
Leágazóban a dízelnek
Gyorsan csökken a dízelautók népszerűsége Európában, 2018 második negyedévében 300 ezerrel, azaz 15,7 százalékkal kevesebb gázolajjal hajtott új személygépkocsit helyeztek üzembe a kontinensen, mint egy évvel korábban, a jelenség Magyarországot is elérte. A második negyedévben 5 százalékkal kevesebb, 9159 dízelautó kapott rendszámot, miközben a benzinesek száma 27 965 darabbal nőtt, ami kiugró, 43,3 százalékos bővülés. Ennél pörgősebb piaca a benzines autóknak tavasszal csak a svédeknél, valamint a 79 százalékos pluszt jegyző románoknál volt.
A háttérben a Volkswagen dízelbotránya mellett a környezetvédelmi előírások szigorodása, a kínálat beszűkülése és a dízelautók használatának adminisztratív korlátozása, sok esetben tiltása áll.
Majdnem féláron kaphatsz felső-középkategóriás kocsit!
Egy autó megvásárlása nagy, komoly döntés, ami sok előkészületet igényel, hiszen jó esetben éveken keresztül fogjuk hajtani a családi batárt. A magyarok inkább a használt kocsikat preferálják, no de abból sem mindegy, hogy milyen időset veszel.
Az biztos, hogy amint kigördült gyárból, rögtön csökkenésbe kezd az autó piaci értéke - nem is kicsit. No, de mikor csökken annyit, hogy megérje megvenni? Hogy ez kiderüljön, rengeteg adatot kértünk ki a Használtautó.hu-tól, ők pedig összesítették évekre lebontva, hogy átlagosan mennyi pénzért hirdették az oldalon a négy nagy gyártó (Ford, Opel, Skoda, Volkwagen) közkedveltebb modelljeit. Cikkünkből kiderült, hogy mennyi idősen érdemes megvenni az egyes kocsikat!
Egy ismert autós portál is listát közölt,amelyben olyan személyautókat sorolt fel, melyek véleménye szerint kifejezetten megérik az árukat. Az autók között találhatunk néhány milliós népautókat, de 15 millió forintnál is drágább sportkocsit is. Mi azonban arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen finanszírozási lehetőségei vannak annak, aki a listában szereplő autók közül választana magának egyet, de nem engedheti meg magának, hogy azt zsebből fizesse ki.
Sokat kell gürizni egy új kocsiért
Korábbi, "Lecserélnéd a családi verdát? Ezzel a módszerrel fillérekből sikerülhet" c. cikkünkben írtunk arról, hogy már egy középkategóriás gépkocsi megvásárlásához is legalább 4-5 évnyi teljes jövedelmünket kell felhasználnunk, ha átlagos bérből élünk, hiába növekednek a bérek. Éppen ez az oka annak, hogy jellemzően inkább külső forrás bevonásával, vagy egyéb konstrukció segítségével oldják meg a magyar családok az. Ha nem elég a saját forrás, leginkább
- autólízing
- és autóhitel jöhet szóba,
- de egyre többen érdeklődnek egy harmadik megoldás, az úgynevezett tartós bérlés iránt is.
Mivel mindhárom finanszírozási formának megvannak a maga előnyei és hátrányai, így érdemes alaposabban is górcső alá venni az egyes konstrukciók legfontosabb ismérveit. Így bárki könnyedén megtalálhatja a számára legmegfelelőbb megoldást.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Lízing
Akár használt, akár új autót szeretnél, a pénzügyi lízing működőképes megoldást nyújthat. Lízingelésénél az autó nem kerül egyből a tulajdonodba. A vállalt futamidő alatt rendszeresen fizeted a vételár kamattal terhelt törlesztőjét, majd a futamidő végén választhatsz, hogy kifizeted a vételár fennmaradó részét és a tulajdonodba kerül a már használt autó, vagy visszaadod a lízingcégnek és esetleg egy új autó lízingelésébe kezdesz, vagy más megoldás után nézel. Ez a nyílt végű pénzügyi lízing. A zárt végű pénzügyi lízing esetében a futamidő végén ki kell fizetned a maradványértéket és az autó a tulajdonod lesz.
Tartós bérlés
A tartós bérlés, vagy más néven operatív lízing magánszemélyek részére az utóbbi években vált egyre népszerűbbé a céges térnyerés után. Ebben az esetben tényleg csak havi díjat fizetsz egy új autó használatárét, majd visszaadod a flottakezelő cégnek, akitől bérelted. A bérleti díj alapja jellemzően az autó nettó vételára.
Szabad felhasználású személyi kölcsön
Amióta a hitelkamatok a padlón vannak és a havi törlesztő kifizetése is könnyebnek tűnik az emelkedő bérek miatt, úgy vesszük fel a személyi hiteleket, mint a cukrot. Nem is csoda: a legtöbb személyi kölcsön mára kiszámítható lett és szabad felhasználású, ami azt jelenti, hogy autót is vehetünk a megigényelt összegből.
A személyi kölcsön előnyei
- nincs szükség önerőre
- nincs szükség fedezetre
- akár 10 millió forintot is igényelhetsz
- mindössze jövedelemigazolásra van szükséged
- használt vagy új autót is vehetsz
- a kocsi a saját tulajdonod
- ha marad a hitelből a vásárlás után, a fennmaradó összeget a forgalomba helyezésre költheted
- nagyon olcsók lettek a személyi kölcsönök
A személyi kölcsön hátrányai
- Meg kell felelned a hitelminősítésen
- Az autóval kapcsolatos összes költség téged terhel, mint tulajdonost
- Az autó eladása is a te feladatod
KATT!Autóhitel kalkulátor - Találd meg a legjobb kölcsönt vásárláshoz!
Legyünk körültekintőek
Természetesen a kifejezetten kedvező finanszírozási ajánlatok megléte esetén is az az ideális állapot, ha teljesen önerőből vagyunk képesek autót vásárolni. Hiszen ne feledjük, számos autótípusról elmondható, hogy már az első néhány évben jelentősen csökken az értéke, miközben az adós akár még hosszú évekig fizetheti az eredeti vételár kifizetésére felvett hitel törlesztőit.
Azonban nem csak a kifejezetten drága autóknál kell észnél lennünk,
hanem az olcsóbb példányoknál is fontos, hogy átgondoltan döntsünk.
Hiszen lehet, hogy a néhány 10 ezer forintos törlesztőrészlet elsőre nem
tűnik soknak, ennek ellenére érdemes komolyan átgondolni, hogy valóban
megéri-e ekkora terhet évekre a nyakunkba venni. Persze ha valaki
valóban rengeteget utazik, akkor fontos lehet, hogy egy új, megbízható
autóval tehesse mindezt, viszont ha valaki csak évente pár alkalommal
indul nagyobb útra, egyébként meg el sem hagyja a települést ahol lakik,
akkor ésszerűbb döntés lehet egy használt, ám ennek megfelelően
lényegesen olcsóbb autót választani.