Forrás Dávid • 2018. augusztus 28. 16:50
Bár voltak baljós jelek, de mikor elindultam a mai szerkesztőségi ebédre, nem gondoltam, hogy visszatérésemet követően egy közel hárommillió forintos MOL Limo-útösszesítő zavar majd be a gépem előtti emésztés folyamatába. Mutatjuk, mit tegyél, ha te is így jársz és nem akarsz fizetni.
Sokaknak ismerős lehet az a hétköznapi érzés, amikor ebédből visszatérve, tele gyomorral egy félórás pihenőt még megszavaz magának, miközben csakúgy habzsolja a munkájához sehogy sem kapcsolódó, igénytelen tartalmat az interneten. Körülbelül ebben az állapotban kaptam a következő útösszesítőt a MOL Limótól:
Az előzményekről annyit, hogy láthattam volna, hogy mavan valami a levegőben, mivel az az étterem, ahova először mentünk, annak ellenére volt még mindig átmenetileg zárva, hogy a múlt héten még az volt kiírva az ajtóra, hogy ma már nyitva lesz. Ekkor pattantunk be egy MOL Limóba, amivel elindultunk egy másik étterembe, ahol nem ízlett senkinek sem az ebéd, majd dolgunk végeztével ugyanazzal az autóval visszatértünk a szerkesztőségbe. Az ebéd alatt várakoztattuk az autót, mert nem bíztunk benne, hogy miután megebédeltünk, lesz másik autó a környéken, a szerkesztőségtől pedig meglehetősen messzire merészkedtünk el. Így egyfelől percenként 15 forinttal drágább lett az amúgy sem finom ebéd, másfelől pedig, ha akkor lerakjuk a kocsit, lehet, hogy az egész saga meg sem történik velünk.
De nem állítottuk le a bérlést, így pedig megtörtént a baj. A szerkesztőségbe visszatérve ugyanis hiába próbáltam végleg lezárni a bérlésemet, az applikációban egész egyszerűen nem jelent meg az a kis ikon, amivel ezt meg tudtam volna tenni. Ennek megfelelően felhívtam a MOL Limo ügyfélszolgálatát, ahol távolról lezárták a bérlést helyettem. Ekkor azt hittem, hogy ez az autóhasználat lezárult, de nem így lett.
Itt pedig be is értük magunkat, azaz azt az időpontot, ahol a cikk elején már jártunk egyszer. Miután megkaptam a közel hárommilliós összesítőt, az első reakcióm az volt, hogy megvárom, míg küldenek egy sztornó levelet, de aztán elkezdett zavarni a helyzet, hogy hamarosan megpróbálnak pár millió forintot leszedni a hitelkártyámról, úgyhogy újfent felhívtam a MOL Limo ügyfélszolgálatát.
Ott kiderült, amit már előre sejtettem, hogy
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A probléma az volt, hogy amikor manuálisan lezárta a MOL Limo munkatársa a bérlésemet, azt nem augusztus 28-ra (azaz mára), hanem szeptember 28-ra (tehát egy hónap múlvára) tette meg, így kaptam meg a közel hárommilló forintos útösszesítőt. Adminisztrációs hiba történt tehát, ami bárhol előfordul, bár az a kérdés azért felmerült bennem, hogy miért nem illesztettek be egy sort a szolgáltatást kiszolgáló IT-rendszer kódjába, ami megakadályozta volna, hogy a folyó napot követő 31. napra zárjanak le manuálisan egy autóbérlést.
Az ügyfélszolgálat mindkét helyzetben gördülékenyen oldotta meg a problémámat, rossz érzésem csak amiatt maradt, hogy ilyen esetekben nem tudnak küldeni egy új útösszesítőt, ami jelezné, hogy a hárommilliós bérlés csak egy hiba miatt jött össze. A folyó napi utazásaink adatai csak másnap jelennek meg az applikációban, ezért
Mindenesetre érdemes résen lenni, és minden autóhasználat után ellenőrizni, hogy az útösszesítő valós adatokat tartalmaz-e. Ha pedig kétségünk merül fel, fel kell hívni a cég ügyfélszolgálatát.