Ezt el ne felejtsd: 8-10 méterrel csökken a féktáv 100 km/h-ról

Pénzcentrum2018. május 7. 20:00

A későn jött tavasz miatt még mindig sorok kígyóznak a gumiszervizek előtt, ezeken a hetekben ugyanis 3 millió autós cseréli vissza téli abroncsait a nyáriakra, közülük minden tízedik, azaz mintegy 300.000 autós pedig új abroncs szettet is vásárol. A Bridgestone statisztikái szerint a magyar autósok egy abroncs szettel akár 50-60.000 kilométert is megtesznek, szemben az nyugat-európai autósokkal, akik 20-25.000 kilométer után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre. Az egyre kiszámíthatatlanabbá váló időjárási körülmények és a hirtelen esők miatt ezért sem mindegy, hogy ilyenkor milyen minőségű és funkcionális képességekkel rendelkező abroncsot választunk.

A Bridgestone saját statisztikái szerint a magyar autóvezetők mintegy 23-25 százaléka még mindig téli abroncsokkal közlekedik. A lágyabb keverékből gyártott téli gumi rosszul tűri a tavaszi-nyári időszakot, a felgyorsuló kopás miatt akár 1-2 szezont is "lefaragunk" az élettartamukból. Autónk e mellett akár 10 százalékkal is többet fogyaszthat, féktávolsága pedig - 100 km / órás sebességről lefékezve - akár 8-10 méterrel is hosszabb lehet, mint egy jó minőségű nyári abroncs 36 méteres fékútja. Ilyenkor érdemes tehát mielőbb visszaszereltetni a nyári abroncsokat, ha pedig azok profilmélysége 2-3 mm alá futott, akkor új nyári abroncsot vásárolni, hogy meg tudjunk felelni az erre az időszakra jellemző közlekedésbiztonsági kihívásoknak.

A Bridgestone 25 ezer autós megkérdezésével készített felmérést az autósok nyári abroncsokkal kapcsolatos elvárásairól. A felmérésből kiderült, hogy az autójukat naponta használó autósok 43%-a a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a nyári gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának, különösen a tavaszi évszakokra jellemző esős időszakokban.

A kutatás rávilágított arra, hogy az autóvezetők vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a lassújárművek és a mezőgazdasági gépek, traktorok és az úgynevezett "szellemsofőrök" kikerülését tekintik a legkockázatosabbnak. Ettől eltérően, a városi forgalomban a váratlan közlekedési helyzetek, a hirtelen lelépő gyalogosok és gyermekek, vagy a váratlanul kikanyarodó kerékpárosok kikerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak.

Az egyre gyakoribbá váló tavaszi és nyári özönvízszerű esők és az egyre kiszámíthatatlanabb időjárás miatt szemléletváltás zajlik az autóstársadalomban, hiszen az abroncsok közlekedésbiztonságban játszott funkciói immár fontosabbak az autósoknak, mint az ár (23%), vagy az üzemanyag-hatékonyságban (8%) játszott szerepük

- mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. értékesítési vezetője. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

10-ből 4 autóvezető éppen ezért esőben és vizes úton, a kanyarokban való jó irányíthatóságot és a rövid féktávolságot tartja az abroncsok két legfontosabb tulajdonságának

- tette hozzá a szakember.

Címkék:
utazás, közlekedés, autó, nyári gumi, abroncs,