hvg.hu • 2018. április 18. 10:30
Egyes járműtípusok esetében a rozsdásodás miatt 20 százalékkal is csökkenhet az esély egy baleset túlélésére - írja a HVG.
Egy svéd cég töréstesztre vitt két népszerű autót, hogy kiderüljön mennyire biztonságosak úgy, hogy a kasztnijuk rozsdás. A kísérletben egy 2004 és 2008 között gyártott Volskwagen Golfot, valamint egy 2003 és 2008 között gyártott Mazda 6-ost használtak.
A lap felhívja a figyelmet, hogy a töréstesztet végző cég különösen figyelt a pontozásra, ezért azt a szempontrendszert használták, amit a kocsik gyártási idejében hatályban volt. A teszteken jól látszik, hogy a
Frontális ütközésnél például a Mazda 6 vezetőülésének rögzítése úgy megroppant, hogy a törésteszthez használt bábu beverte a fejét a B-oszlopba. A japán modell egykoron egyébként 26 pontot kapott (gyenge négyes) az EuroNCAP töréstesztjén, most a rozsdás változat azonban csak 18 pontot ért el (gyenge hármas). Ez éles helyzetben azt jelenti, hogy
A Golf ennél valamivel jobban szerepelt a rozsdás teszten, hiszen a korábbi 33 pontjához képest, most 32-t kapott. A kutatók a teszteken követően megjegyzik, a rozsdásodás következményének mértéke modellenként eltérhet, de az biztos, hogy az idő előrehaladtával kevésbé lesz biztonságos a kocsi.
A lap egyébként arra is figyelmeztet, hogy Magyarországon különösen érdemes odafigyelni a régi autók megfelelő karbantartására, hiszen 2018-as februári adatok szerint a hazai utakon futó autók átlagéletkora 14,5 év.