Hamarosan tömegek fogják megrohanni az autószervizeket

Pénzcentrum2018. április 3. 15:30

Húsvét után elindul a tavaszi abroncscsere-időszak. A hideg, szeszélyes márciusi időjárás miatt idén is később kezdik az autósok téli abroncsaikat nyárira cseréltetni. A csúcs április közepén vár-ható, érdemes előre időpontot foglalni.

Tíz helyszínen több mint 100 ezer autós keresi fel ezekben a hetekben az Abroncs Kereskedőház szervizeit, húsvét után elindul ugyanis a tavaszi abroncscsere-időszak. A hideg, szeszélyes márciu-si időjárás miatt idén is később kezdik az autósok téli abroncsaikat nyárira cseréltetni.

A 2013-as márciusi nagy havazás óta minden tavasszal lényegesen óvatosabbak az autósok és hetekkel későbbre időzítik az időszakos kerékcserét, ismertette Tiszay Árpád. Az Abroncs Kereskedő-ház kereskedelmi vezetője a vállalat partnereitől beérkezett információk alapján elmondta: a sze-szélyes időjárás az ország szinte egész területén megfontoltságra késztette az autósokat, így várha-tóan húsvét után egyszerre indul el a szezon keleti és nyugati országrészekben is. Ennek csúcsa április közepére várható és május első heteire enyhül a szervizekre helyeződő nyomás. Az abroncs-szektorban is tapasztalható szakemberhiány miatt előfordulhat, hogy akár egyhetes, tíznapos vára-kozással is számolniuk kell az ügyfeleknek.

Az elmúlt években már jelentős javulás érzékelhető a szezonális kerékcserék területén. Míg a pénzügyi válság idején az autók egy részén különféle okokból nyáron is téli gumikon közlekedtek, ma már szerencsére ez egyre kevésbé jellemző. A nyári abroncs más összeté-telű kompozit anyagból áll, mint a téli, hiszen arra tervezték, hogy az 50-60 fokosra hevült aszfalton se kenődjön. A nyári melegben hamarabb elkopik a téli szett és akkor hamar me-gint abroncsokat kell venni. Ami a legfontosabb, hogy egy jó minőségű nyári abronccsal fel-szerelt autó fékútja közel harmadával is rövidebb lehet, mintha téli abroncs feszülne a ke-rekeken.

Egy új, személyautóra tervezett abroncs esetében a profilmélység 6-12 milliméter között van, az előírások szerint legfeljebb 1,6 milliméter mélységig lehet használni, ám ez már rendkívül baleset-veszélyes. Általában a nyolc-tíz évnél idősebb abroncsokat a profilmélységtől függetlenül cserélni kell.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A korszerű nyári abroncsokat úgy tervezik, hogy vízelvezetés szempontjából is kiemelkedőek legyenek. Egy komoly tavaszi, nyári esőzés során könnyen előfordulhat, hogy a lejtők alján összegyűlik a víz, és ilyenkor megnő az aquaplaning, azaz a vízen csúszás veszélye. Az abroncs nem képes a közte és az útburkolat közti vizet kiszorítani, a kerekek úgy elkezdenek csúszni, mintha jégen lennénk. A vízen csúszást megelőzni, vagy mérsékelni a sebesség csökkentésével és megfelelő állapotú abronccsal tudjuk: egy elkopott autóguminak jóval kisebb az árokmélysége, ezáltal kevesebb vizet képes kiszorítani.

Címkék:
autó, szerviz, abroncs, kerék, abroncscsere,