NapiCsárt • 2018. január 15. 17:00
A legfrissebb előrejelzések szerint Kínában 2021-re több mint hatmillióval több új személygépkocsit fognak értékesíteni, mint 2017-ben. E mögött jócskán lemaradva, második helyen tanyázik az Európai Unió, aminek csekély számú növekvő eladási statisztikái csak az Egyesült Államok előzéséhez elegendők.
A Statista, legfrissebb kutatásaira hivatkozva elkészítette az új személygépkocsik eladásának 4 éves előrejelzését a három legmeghatározóbb piacon. Ezek az Egyesült Államok, az EU és Kína. Az elemzett adatokból kiderül, hogy az USA szinte stagnáló újautó eladási kilátásaihoz képest az Európai Unió egész jól szerepel, ám Kína mindkettőt durván kenterbe veri. A grafikonon jól látszik, hogy még az ázsiai ország előreláthatólag több mint 6 millióval több személygépjárművet értékesít 2021-ben (2017-hez képest), addig az EU-nál ez a szám még a 2 milliót sem éri el. Nem beszélve az USA-ról, ahol alig több mint egy millió újautóval számolnak 2021-re.
Bár az EU-ban összességében nem gyarapodik annyival az újautó eladások száma, Magyarországon dícséretesen teljesítenek a márkakereskedések, hiszen azok közel 38 százalékkal növelték eladásaikat 2015-2017 között. Tavalyegyébként Magyarországon, az egész évet tekintve Suzukiból kelt el a legtöbb, 15 161 darab, ezt követte a Ford (11 372), valamint a Skoda (10 523). 2016-ban szintén a Suzuki állt az élen és a Ford volt a második, azonban a harmadik hely akkor az Opelnek jutott.
Szerelem, száguldás... de miből?
A jegybanki alapkamat 2016 májusa óta soha nem látott alacsony szinten van (0,90 %). Ennek okán, ha valaki manapság szeretne új autót venni és mindezt hitelből finanszírózná, akkor igencsak kedvező ajánlatok közül válogathat. Egyfelől lehetősége van rendkívül alacsony (akár 0 - 5,1 százalék) lízingszerződést kötni. Ám ennek egyik hátulütője, hogy a jármű tulajdonjoga a finanszírozónál marad a szerződés teljesítéséig (ez az oka egyébként annak, hogy alacsonyabb kamatokkal lehet hozzájuk jutni, mint egy személyi kölcsön esetében, hiszen kisebb a kockázat a forgalmazó részéről).
Másfelől, ha valaki nem szeretné lízingre megvenni álmai kocsiját, hanem már az első pillanattól sajátjáénak akarja mondani, az válaszathatja a mindig rugalmas személyi kölcsönt. Fontos ugyanakkor, hogy hitelfevételkor a lehető legkörültekintőbben járjunk el azért, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb konstrukciót. Ebben lehet nagy segítség a Pénzcentrum Kalkulátora, ami gyorsan és egyszerűen hasonlítja össze a bankok ajánlatait, amiket aztán egyetlen kattintással elérhetővé tesz. A jó választás nagyon fontos, hiszen egy megfelelően döntéssel több tíz, de akár százezer forintot is meglehet takarítani a futamidő teljes hossza alatt.
Példakalkulációnkban 2,5 millió forintot adtunk meg 60 hónapos futamidőre. A THM-ek alapján a három dobogós a K&H (10,88 %), a Sberbank (10,97 %) és aCib Bank (11,73 %) ajánlata lett. Törlesztő részletük pedig a következőképpen alakult: a K&H esetében 53 105, a Sberbanknál 53 678, míg a Cibnél 54 534 forintot kell visszafizetni havonta. A három ajánlaton kívül érdemes még megemlíteni a Cetelem (THM: 13,07 %), a Cofidis (13,36 %), azErste(THM: 15,61 %), valamint a Budapest Bank ajánlatát is (THM: 20,50 %).