Mindenki ilyen használt autót vesz most Magyarországon

Pénzcentrum/MTI2017. augusztus 27. 10:01

Lassult a használtautó-átírások növekedése az idei az első félévben, ami arra utal, hogy kezd telítődni a magyarországi használtautó-piac - ismerteti a DasWeltAuto közleményében.

A Datahouse adatai alapján közölték, az idén januártól június végéig 332 562 használt autó cserélt gazdát, ami 11,5 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Ugyanakkor tavaly a növekedési ütem még 26,5 százalékos volt. A piac csúcsa 2005-ben volt, amikor 639 104 gépkocsit írtak át Magyarországon.

Az autócserék 31 százaléka alsó-középkategóriás, 25,8 százaléka kis- és 15,5 százaléka felső-középkategóriás autó volt. A márkák rangsorában ezúttal is az Opel végzett az élen 45 742 autóval, a második legnépszerűbb a Suzuki (34 099 darab), a harmadik a Volkswagen (32 347 darab) volt. Az átírt kocsik 76 százalékának kora meghaladta a 10 évet, 5 évnél fiatalabb mindössze 11,9 százalékuk volt.

Nem tudsz dönteni?

Akár használt, akár új, vásárlás előtt érdemes alaposan körbenézni a piacon. A tesztvezetések mellett erre kiválóan alkalmasak a különböző bemutatók, közönségtalálkozók. A Volkswagen például idén szeptember 23-án rendezi meg hatodik márkatalálkozóját. A Hungaroringen tartott eseményen a különböző típusok idén is külön szekcióban kapnak majd helyet. A korábban megszokott programok mellett több újdonsággal készülnek a szervezők: új programmal jön például a Volkswagen Driving Experience csapata is, akik a nap során többször látványos műsorral szórakoztatják a közönséget. A legszerencsésebb résztvevő pedig egy VI-os Golffal mehet haza.

Frank György, a DasWeltAuto márkaigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a nagy forgalom dacára a járműpark nem frissül, a járművek átlagéletkora folyamatosan kúszik felfelé, már a tizennégy évet súrolja. Ez beárnyékolja a pozitív trendet, hogy a használt gépkocsik iránt a kereslet a lassulás ellenére óriási, az idén akár rekord is születhet.

Címkék:
utazás, autó, használt autó, volkswagen, márkatalálkozó,