Pénzcentrum • 2017. május 14. 13:01
A filmek, filmsorozatok szereplői sokszor olyan autókkal furikáznak, amelyek számunkra csak álom lehet, nem is beszélve azokról a patinás nevű luxusautókról, amiket álmainkban mi is vezethetünk. A szalonból tényleg borsos áron lehet csak elhozni ezeket az autókat, azonban használtan akár egy átlag magyar számára is megfizethetők. Te mennyit adnál Jockey Ewing autójáért?
Korábban írtunk már arról, hogy a legkedveltebb autómárkák és autótípusok amortizációja mekkora mértékű, illetve mennyiért vehetjük meg őket a használtan. Most azt gyűjtöttük össze, hogy melyek azok a luxusautók, amikhez egy átlagos magyar is hozzájuthat, ha használtan veszi meg.
Ezek az autók már jellemzően több mint 10 évesek, azonban még messze vannak attól, hogy megkaphassák az OT-s rendszámot. Ennek ellenére a 2000 után gyártott kocsik többsége még most is kimagasló, az általuk nyújtott luxus pedig még most sem kopott meg.
Nem utolsó szempont egyébként, ha egy-egy jó állapotú darabot meg tudunk kaparintani, karban tartjuk őket és vigyázunk rájuk, akkor akár befektetésnek is felfoghatók. Persze az autók ára nem a következő években nőhet meg, hanem évtizedek kérdése is lehet.
Na ne, 2 millióért Porsche?
Elsőként érdemes lehet körülnézni a 2000-es évek Porschéi között. A márka neve hiába forr össze a kiváló sportautó fogalommal, az ebből a korszakból származó autókat már 2 millió forintért megvásárolhatjuk. Persze ezért jellemzően a kisebb típusokat és a magasa fenntartással kecsegtető első szériás Cayennek vannak, viszont akinek a márka a lényeg vagy egy kicsi, de kiváló menettulajdonságú Boxstert venne, annak érdemes körülnéznie a használt autó kereskedőknél.
Persze sokan a német márka legendás modellje, a 911-es után áhítoznak, ezért már valamivel mélyebben kell a zsebünkbe nyúlni. Egy ilyen autó újonnan 35 millió forinttól indult, manapság viszont már 8 millió forint körüli áron is hozzájuthatunk.
Mercedes SL
A 2000-es évek autói között már 4 millió forinttól találhatunk SL-eket, amelyek újonnan egy átlag magyar számára szinte teljesen megfizethetetlenek, most viszont már egy új kompakt áráért hozzájuthatunk.
Aki nem fél attól, hogy igazán régi autót vegyen, az a 90-es, sőt, akár a 80-as évek modelljei között is körülnézhet. Ez utóbbi az a típus, amellyel annak idején maga Jockey Ewing is furikázott a Dallas című filmsorozatban, így az igazi gazdagságot jelképezte, mostanra viszont már 3-4 millió forintért megvehetjük. A 90-es évek SL-jei érdekes módon hasonló áron szerezhetők be, annak ellenére, hogy átlagosan 10 évvel fiatalabb modellekről beszélhetünk.
Audi R8
Egy új R8-asért akár 70 millió forintot is ki kellene adnunk, más a helyzet azonban, ha a 2010 előtti évjáratokat nézzük, ezek ugyanis már 20 millió alatti ajánlatokkal is találkozhatunk (2006 óta gyártják a modellt). A magyar piac elég kicsi, így nem biztos, hogy találunk eladó autót (érdemes lehet a német oldalakon körülnézni), azonban a korai autókat akár 10-15 millió forint körül is megvehetjük, feltéve ha találunk eladó darabot. Az Audi R8-as egyébként Lamborghini technológiára épül, így ha valaki a márka szerelmese, de nem engedheti meg magának a kiemelkedően borsos árú olasz márka megvásárlását, az egy ilyen autóval kárpótolhatja magát.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Aston Martin DB9
Ugyan a legtöbbeknek a klasszikus James Bond filmekből ismert DB5-re fáj a foga, azonban ezek már klasszikusnak számítanak, így nem is olyan olcsó beszerezni őket. Más a helyzet a márka 10-15 éves autóival, a DB9-esekkel, amiket nagyjából 15 millió forintért vehetünk meg. Ugyan még ez is jelentős összeg, azonban az eredeti, 40-50 milliós árhoz képest már nem is olyan sok.
A Bentley-ket sosem árazzák le?
Msot az új Bentley-k ára 180 ezer dollártól indulnak, de még a 2000-es évek közepén is legalább 140 ezer dollárt kértek egy ilyen autóért, ami 40 millió forint feletti árat jelent. A drága fenntartási költségek miatt viszont a használt Bentley-k ára meredeken zuhan, a 10-12 éves autókat már 14-15 millió forint körül is megvehetjük. Ez ugyan még mindig borsos ár, azonban ahhoz képest, hogy ezek az autók az elérhető legmagasabb luxust nyújtják, már nem is annyira sok.
Kéne pár plusz millió?
Persze a legtöbbünknek nincs zsebben néhány milliója, azonban ha a jó idő közeledtével az kipróbálnánk az örömautózást, akkor akár hitelből is vásárolhatunk, sőt, akár az esetleges javíttatásokra is felvehetünk némi plusz pénzt.
A Pénzcentrum kalkulátorával megnéztük, hogyan egészíthetjük ki az önerőnket személyi kölcsönnel, ezért számításunkban 5 millió forintot 5 évre vettünk fel, amiből a fenti autók többsége kijöhet, ha van némi saját megtakarításunk. Ez alapján a legolcsóbb személyi kölcsön jelenleg a Sberbank Fair Plusz, amely mindössze 7,74 százalékos teljes hiteldíj mutatóval (THM) kecsegtet, ami 99 ezer forintos törlesztőrészletet jelent.
A CIB Előrelépő ajánlata sincs sokkal lemaradva ettől, 8,17 százalékos THM és havi 101 ezer forint fizetése mellett vehetjük fel a kölcsönt. Érdemes még megemlítani a K&H kiemelt személyi kölcsönt és az Erste Most Extra Személyi Kölcsönt, amelyeknek egységesen 101 ezer forint a törlesztőrészletünk és mindkét terméknek 9 százalék alatti a THM-je is.