Pénzcentrum • 2017. február 24. 18:02
Tízből négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50 százaléka jellemzően délután és este, sötétedés után történt. Ezeket a helyzeteket az autósok több mint 60 százaléka helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe. Ez azért is veszélyes, mert korábbi kimutatások szerint az autópályák leállósávjában a "túlélési idő" átlagosan mindössze 20 percre tehető.
Tízből négy magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során, amelyek mintegy 50%-át szög, 10%-át kátyú, közel 8%-át pedig szálszakadás okozta. A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint fele ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óra, vagy nagyobb sebességnél következett be a kellemetlen nyomásvesztés. Majdnem minden harmadik autós valamely családtagja is a gépjárműben volt, amikor megállásra kényszerítette a járművet a lyukas abroncs - derül ki a Bridgestone Magyarország Kft. a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben közel 900 gépjármű-tulajdonost körében végzett online felméréséből.
Leállósávban átlagosan 20 perc a túlélési idő
Bár közvetlenül a defektekre visszavezethető balesetek száma Magyarországon alacsony, a statisztikák azt mutatják, hogy az abroncssérülések miatt félreálló autósokra számos veszély leselkedik. A mostani felmérésből jól látszik, hogy a defektek 20%-a lakott területen kívül történik, ráadásul olyan útszakaszokon, ahol nem lehet, vagy nehéz biztonságosan félrehúzódni és kicserélni a sérült kereket. Korábbi adatok szerint a hazai autópályákon a megállástól számítva 20 percig van esélyünk a túlélésre a leállósávban.
- mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.