Pénzcentrum • 2016. október 29. 07:03
A munkaerőhiány már a hazai autógyárakat is elérte, a Suzuki magyar gyárából kikerülő autókra ugyanis jellemzően több hónapot kell várni, de az is előfordulhat, hogy fél év múlva kapunk meg egy különlegesebb darabot. Persze nem a munkaerőhiány az egyetlen oka a megnövekedett várakozási időnek. Év végéig negyedével több autó fogyhat Magyarországon, mint 2015-ben, ezzel a kereslettel pedig nehéz felvennie a gyárnak a tempót.
Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy manapság nem kényeztetik el a hazai autóvásárlókat.Tapasztalatai szerint ugyanis ma fél évet kell várni egy új Suzukira. Persze rögtön felmerült bennünk a kérdés, vajon hogyan lehet, hogy ennyire sokat kell várni egy új autóra 2016-ban. A hosszú várakozási idő jellemzően a hiánygazdálkodásokban fordul elő, illetve a távolkeleten gyártott autóknál a hosszú szállítási idő miatt. A Suzukikat viszont Magyarországon gyártják, így nem tudtuk mire vélni a hosszú várakozást.
Viszik az új autót, mint a cukrot
Ha az értékesítési adatokat nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy idén már közel 8 ezer új Suzukit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami a teljes piacon belül 11 százalékos részesedést jelent. Ahhoz, hogy ezt el tudjuk helyezni, érdemes megnézni, hogy az elmúlt években hány új autót vettünk:
- 2014-ben csupán 67 ezer,
- 2015-ben 77 ezer új autót helyeztek forgalomba.
Ehhez képest idén már az év első kilenc hónapjában 69 ezer új autót vásároltak a magyarok, a korábbi adatokat tekintve (tízből hét autót vettünk az év első kilenc hónapjában) idén az átadás elérheti a 96 ezret is.
Az elmúlt években tapasztalható keresletbővüléshez viszont egyelőre csak a várakozási idő kitolásával tud reagálni a gyártó.
- erősítette meg a várakozási idő kitolódását a Pénzcentrum kérdésére a Suzuki. Persze nemcsak a tényt közölték, hanem azt is elárulták, hogy
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- a korábban említett megnövekedett kereslet és
- a megfelelő munkaerő megtalálása is nehezebb manapság.
Más gyártó vállalatokhoz hasonlóan a Suzuki is nehézségeket tapasztal a munkaerő toborzása terén. Nemcsak a gyártósoron dolgozókat, hanem felsőfokú végzettségűeket is keresnek, jellemzően mérnökök jelentkezését várják.
Mit tehetünk azért, hogy hamarabb megkapjuk az autónkat?
Ahogy azt a gyár is elismerte valóban hosszabbak lettek a várólisták, így mutatunk néhány tippet, amivel gyorsabban juthatunk hozzá az autónkhoz. Nem biztos, hogy mindegyik módszer beválik, de az értékesítőnél mindenképpen érdemes rákérdezni az alábbiakra:
- Van-e olyan modell, amit azonnal el lehet vinni?
- A kiállított darabot meg lehet-e vásárolni (ezt egyébként is kedvezménnyel szokták adni)?
- Van-e olyan standard felszereltségű modell, amely hamarabb elkészül?
Ha ezekre mind elutasító választ kapunk, akkor érdemes lehet egy másik márkakereskedést megkeresni, ahol például a kiállított modellt hamarabb megkapjuk.