Autószerelés: te sem vinnéd be akárhová a kocsidat?

Pénzcentrum2016. augusztus 22. 19:01

Magyarországon az autószerelés bizalmi szolgáltatás. A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen szervízeket, a legfőbb választási szempont pedig a szakértelem. Azt is mutatjuk, kik hordják márkaszervízbe a kocsiaikat.

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. megbízásából a 2008 óta kétévente országos, reprezentatív kutatás keretében térképezi fel a magyar autósok szervizeltetési szokásait.

Durva átrendeződés ment végbe

Az első, 2008-as kutatás eredményei azt mutatták, hogy Magyarországon az autósok 51 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyben, 38 százaléka pedig márkaszervizben javíttatta az autóját. Az utóbbi kategóriába eső szervízalkalmak közel fele nem mellesleg garanciális javítás volt.

Az arányok folyamatosan a kisebb, márkafüggetlen műhelyek javára tolódtak el:

2016-ban már a megkérdezettek 74 százaléka részesíti előnyben azokat, míg márkaszervizbe csak 20 százalékuk jár, ezen belül a garanciális javítások aránya is körülbelül egyharmadra csökkent.

A trendet a hazai járműpark öregedése is okozza, hiszen az idősebb autókat kevésbé viszik márkaszervizekbe: a 20 éves kor feletti autót használók esetében a kisebb, márkafüggetlen műhelyt választók aránya már 81 százalék, ráadásul 15 százalékuk saját maga javítja a kocsiját. Az 5 évnél fiatalabb járművek tulajdonosainak azonban már 64 százaléka javíttat márkaszervizekben, amelynek kicsit kevesebb, mint a fele a garanciális javítás.

Nagyapapik az unokákkal

Az autótulajdonosok életkori megoszlását vizsgálva érdekes, hogy márkaszervizt leginkább

  • a 18-29-év közöttiek és a
  • 60 év fölöttiek választanak,

míg a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyek a 30-39 év közöttiek körében a legnépszerűbbek.

A 2016-os felmérés eredményei azt mutatják, hogy az autószerelés a magyarok számára minden eddiginél bizalmibb szolgáltatásnak számít:

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

egyre többen ismerős vagy barát ajánlása alapján választanak autószervizt.

A hazai autósok szervizválasztásának legfontosabb szempontja a szakértelem, aminek a jelentősége 2008 óta folyamatosan növekszik. Érdekes változás, hogy az autósok számára 2016-ra a szervizeltetés várható költségeinél is jelentősebb tényezővé vált a szerviz megbízhatósága, így a költségek csak a szervizválasztás harmadik legfontosabb szempontjaként jelennek meg.

Miként a kutatás eredményei is alátámasztják, a szervizválasztásra az autótulajdonos családok jövedelme is hatással van. Idén az alsóbb jövedelmi kategóriába tartozó válaszadók

  • 81 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe viszi autóját,
  • 12 százalékuk pedig maga javítja,
  • márkaszervizbe csupán 6 százalékuk viszi.

Ugyanez az arány a felső jövedelmi csoportban:

  • kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelybe 68 százalék viszi, csupán
  • 2 százalékuk javítja saját maga, míg
  • a márkaszervizek szolgáltatásait 28 százalékuk veszi igénybe.

Címkék:
utazás, autó, kutatás, statisztika, szaki, szerelő, márkaszervíz,