Tényleg ezért van annyi baleset a magyar autópályákon?

Pénzcentrum/InfoRádió2015. július 27. 18:03

A jobbra tartási kötelezettség elmulasztása nemcsak szabálytalan, hanem balesetveszélyes is - hívta fel az autósok figyelmét az InfoRádió Aréna című műsorában Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a múlt héten jelentette be, hogy az M7-es autópályán táblákkal emlékezteti az autósokat a jobbra tartási kötelezettségre.

A KRESZ szerint azon az úttesten, ahol az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van, ott a folyamatos közlekedésre szinte mindig a külső, a jobb szélső sávot kell használni.

Az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője azt mondta, a jobbra tartási kötelezettség elmulasztása nemcsak szabálytalan, hanem veszélyes is.

Hiszen arra kényszerítik a gyorsabban haladókat, hogy vagy szabálytalanul jobbról előzzék meg a szintén szabálytalanul középen haladókat, ez sem jó, vagy pedig arra, hogy a harmadik, legbelső forgalmi sávban előzzenek, ez meg azért nem jó, mert ott általában még gyorsabban jön valaki, és ebből vannak forgalmi konfliktusok. Összességében tehát ez egy rendkívül veszélyes dolog, kevésbé fontos az, hogy szabálytalan, a nagyobb baj az, hogy nem biztonságos, kifejezetten balesetveszélyes

- hangsúlyozta Óberling József.

Az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője felhívta a figyelmet arra is, hogy a megengedett sebességhatárt túllépő külföldi rendszámú autók tulajdonosainak is csekket küldenek a lakóhelyükre.

Hatályba lépett az az uniós irányelv, és a tagállamok ezt már alkalmazzák is, hogy a járműnyilvántartásban szereplő üzembentartói adatokat automatikusan megkapjuk. Függetlenül attól tehát, hogy a gépkocsit Németországban, Ausztriában, Szlovákiában vagy Lengyelországban helyezték forgalomba, és ilyen vagy olyan rendszám van rajta, az üzembentartója ugyanúgy megkapja a csekket, ahogy a magyar

- közölte Óberling József ezredes.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Hozzátette, aki nem fizeti ki a bírságot, az bekerül a magyar rendőrség adatbázisába, és a következő Magyarországra utazáskor a hatóság az autó közlekedését hátráltatja a forgalomban a bírság kifizetéséig.

Óberling József elmondta:

már van olyan magyar állampolgár, aki más országból kapott büntetést. A tagállamok maguk határozzák meg a bírságok mértékét, ezek a magyaréhoz hasonlók, ennél kisebb összegekről nem beszélhetünk. 72 euró körül van a határ, amit egy állam nekiáll behajtani, mert úgy számolják, hogy ennek költségei különben térülnek meg. Magyarországon ilyen számítás nincs, ha kiszabtak egy bírságot, az állam törekszik is azt behajtani.

 

Címkék:
utazás, autó, baleset, autópálya, veszély, járműnyilvántartás,