Pénzcentrum • 2014. szeptember 25. 15:32
Átlagosan 8 százalékkal magasabb a casco átlagdíja idén a tavalyi árakhoz képest. A növekedés egyik oka, hogy több új autót helyeznek forgalomba, a másik pedig a díjak növekedése. A magasabb díjszint pedig egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon.
Az emelkedés oka részben a díjak növekedése, részben pedig az új autók növekvő száma - tulajdonosaik ezekre a nagyobb értékük miatt magasabb összegért tudnak biztosítást kötni.
Az összes casco 40 százalékát idén (csakúgy, mint tavaly) casco nélküli használt autóra kötik a Netrisk.hu adatai szerint, jellemzően annak megvásárlása során. A második leggyakoribb ok az évfordulós szerződésváltás, minden harmadik autós emiatt köt casco-szerződést. Örvendetes adat ugyanakkor, hogy a tavalyi 16-ról ugyanakkor 22 százalékra nőtt az újonnan forgalomba helyezett személyautókra kötött cascokötések aránya, mivel
- mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.
A magasabb díjszint egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon. Ennek egyik módja, hogy a kgfb-hez hasonlóan a casco-ajánlatokat is díjösszehasonlító oldalakon tekintik meg.
Díjcsökkentő tényező még többek közt
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- az elektronikus kommunikáció
- az elektronikus díjfizetés
- a féléves vagy éves fizetési ütem is.
Sokan választják az önrész megszokott mértékének növelését is. Idén már csak a szerződők kevesebb mint fele (49 százalék) választotta a 10 százalék/50 ezer forintos önrészt, melynek egy év alatt nyolc százalékponttal csökkent az aránya. A 100 ezer forintos önrész aránya ugyanakkor idén 32 helyett már 37 százalékra nőtt, de immár 11 százaléknyi a 200 ezer forintos önrészt választók aránya is.
- jegyzi meg Sebestyén László
Öregebb autókra is kötnek cascót
A hazai autópark átlagéletkora immár túllépte a 13 évet. A biztosítók ennek a trendnek megfelelve egyre több casco-terméket dolgoznak ki idősebb autókra. Ezekben általában maximált rezsióradíjat számolnak fel, illetve utángyártott alkatrészek beépítését engedélyezik.
Ennek is köszönhető, hogy a casco immár nem csak a 0-5 éves autók jellemző biztosítási formája. A Netrisknél kötött full casco 43 százalékát 6-9 éves, további 13 százalékát legalább 10 éves autókra kötik.