Olcsóbb vele autózni, és lehet a parkolás is ingyen lesz majd

Pénzcentrum2014. szeptember 20. 16:01

Az Európai Mobilitási Hét keretében megrendezett Magyar Elektromobilitás Napján elektromosautó tesztvezetéssel és kiállítással egybekötött sajtótájékoztatót tartottak Budapesten. Ennek keretében az összes elektromos, vagy plug-in hibrid autó megtekinthető és kipróbálható volt, még egy autóbusz is.

Lassan körvonalazódik a Jedlik Ányos Terv, amely meghatározza az elektromobilitás magyarországi elterjedéséhez szükséges szabályozási és támogatáspolitikai keretet. A Jedlik Ányos Terv egyik legfontosabb célkitűzése az elektromos autózás infrastruktúrájának megteremtése. A tervezett intézkedések között szerepel az

ún. zöld rendszám bevezetése, a buszsáv használata az elektromos autók számára, az ingyenes parkolás biztosítása a töltőhelyeken, valamint az adókedvezmények kiszélesítése.

A Jedlik Ányos Terv kiemelt hangsúlyt fektet az elektromobilitás elterjesztésére a közösségi közlekedésben, illetve a közösségi közlekedést kiegészítő szolgáltatások körében is - például elektromos buszok forgalomba állításának, elektromostaxi-szolgáltatás, illetve elektromos bérautórendszer kiépítésének ösztönzésével.

Amennyiben a Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönzők megvalósulnak, 2020-ra reálisan 30 000 db elektromos gépjármű közlekedhet a Magyar utakon, amely a jelenlegi gépjárműpark közel 1 százalékát jelenti és ezek a gépjárművek 7 000 publikus töltőponton lesznek tölthetőek.

- hangsúlyozta Stekl László, a szövetség elnöke. Az elmúlt években az elektromobilitás elterjedését akadályozó főbb piaci okok között lehetett említeni az elektromos gépjárművek szűk kínálatát, az elektromos gépjárművek hatótávolságának korlátozottságát, a járművek árát, valamint az elektromos töltőpont hálózat hiányos voltát.

Mára ezen problémák többsége megoldódott, hiszen a következő évben Magyarországon is több, mint

tíz különböző elektromos meghajtású személygépkocsi és két hazai gyártású busz is elérhető lesz, különböző szegmensben és árkategóriában.

Ezen gépjárművek technológiai megoldásai ma már 120-500 km közötti hatótávolságot is lehetővé tesznek egy feltöltéssel.

Az Elektromobilitás Szövetség által készített kalkulációk szerint

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

az elektromos autók teljes üzemeltetési költsége ma már alacsonyabb, mint egy hasonló, de hagyományos meghajtással működő gépjármű költsége.

Az elektromos töltőpont hálózat kialakítása azonban jelenleg még nem teszi lehetővé, hogy egy elektromos gépjárművel az ország beutazható legyen, ezért szükséges azon erőfeszítések megtétele, amely az infrastruktúra további, gyors fejlesztését célozza.

Stekl László hozzátette, hogy a megfelelő e-mobilitás környezet kialakítása nem csak a környezetvédelmi okok miatt lehet fontos nemzeti érdek, egy jól kidolgozott és megvalósított elektromobilitási környezet hozzájárul ahhoz, hogy nemzetközi gyártó cégek elektromos gépjárműgyártása és az ezzel kapcsolatos beruházások Magyarországon valósuljanak meg, illetve a hazai elektromos busz gyártás fejlesztésén keresztül akár Európába is szállíthassunk ilyen buszokat. 

 

Címkék:
utazás, autó, Budapest, elektromos autó,