Világgazdaság • 2014. augusztus 28. 09:32
Az előzetes várakozásokkal szemben a forint gyengülése sem állította meg a használtautó import növekedését. Csak annyi a különbség, hogy öregebb és rosszabb minőségű kocsik áramlanak be az országba.
Az első félévben már a használtkocsi-import 17 százaléka, mintegy 7500 autó volt idősebb 15 évnél. A 10-15 éves korosztályba az autók 35 százaléka tartozott, egy százalékuk pedig már a húszon is túl volt. Így összesen 53 százalékot tettek ki a korszerűnek nem mondható modellek - írja a Világgazdaság.
A magyar járműállomány szempontjából ugyanakkor nem csupán az a gond, hogy a 15 évesnél idősebb kocsik károsanyag kibocsátása és műszaki állapota sok kívánni valót hagy maga után, hanem az, hogy ismét egyre nagyobb számban hoznak be olyan kocsikat, amelyekről csak a szervizekben derül ki, hogy az importáló vállalkozás átverte a vevőt.