Pénzcentrum • 2014. augusztus 4. 17:00
A Toyota kiszélesedett haszonjármű kínálatában a városi kisáruszállítótól a 4x4-es pick-up-on keresztül az utólagos felépítménytől függően akár 12m3-es - vagy annál is nagyobb - teherautóig szinte minden szegmensben található megoldás a vállalkozások számára. A 4x4-es pick-upok kategóriájában ráadásul évek óta piacvezető a márka, a Hilux képességeit a vásárlók is elismerik. Az idei évtől a finanszírozásban is új lehetőségek nyíltak, így erről és a Toyota haszonjárműveiről Dura László flottaértékesítési csoportvezetőt kérdezte a Pénzcentrum.
Pénzcentrum: Hogyan alakult ki a Toyota jelenlegi haszonjármű-kínálata?
Dura László: Korábbi kínálatunk a Hiace-ből, a Hilux-ból és a Dyna-ból állt össze, amelyeket egy ideig kiegészített a Yaris Verso kishaszonjármű változata is. Újdonságaink között van az új Yaris kishaszonjármű, a "Van", ami elsősorban a városokban, kisebb térfogatú áru szállítására szolgál, például terítőautóként, illetve kiscsomag-szállításra specializálódott cégeknek lehet hatékony eszköz. Ez egy nagy előrelépés számunkra, látjuk is a piacon, hogy egyre inkább keresik az ilyen praktikus autókat. Igyekszünk minél több helyre eljuttatni a hírt kisáruszállítónk elérhetőségéről, amelynek ráadásul nyár végén érkezik a modellfrissített változata. A tavaly megszűnt Hiace helyett a ProAce jelent meg a kínálatunkban, amellyel elődjénél komfortosabb, a mai elvárásokhoz jobban illeszkedő megoldást biztosít ügyfeleinknek.
Pc: Ez nem egy önálló Toyota fejlesztés. A teljes vertikum kapható Toyota márkajelzés alatt?
D. L.: Bizonyos változatok érhetők el: személyautóból hatszemélyes, haszongépjárműből azonban több változat is, hiszen 5, 6, 7 m3-es lehetőségeink vannak, ami nem a legnagyobb kategória, de a Hiace vevőkörét többnyire le tudja fedni.
Korábban is volt már együttműködés az Aygo fejlesztésében és gyártásában a francia partnerrel, ahol közös a gyártás, a tervezés, ezért ideális volt ez a választás. A megszokott Toyota-minőséget ennél a modellnél is biztosítjuk, amit misem igazol jobban, mint hogy a Toyota szigorú minőségi átvizsgálása mellett, minden autó esetében 3+2 év garanciát vállalunk..
Pc: A Toyota nagyobbik haszonjárműve, a Dyna is mentesül az elektronikus útdíj fizetés alól, pedig egy kategóriával már nagyobb.
D. L.: Így van, hiszen a legnagyobb megengedett össztömege 3,5 tonna, így a Dyna-val nem kell a használatarányos e-útdíjat megfizetni. A tömegének köszönhetően azokra az útszakaszokra is behajthat, ahová nagyobb - nehezebb - teherautóval nem lehet. De a legnagyobb előnye, hogy nagyon nagy felépítményt lehet rátenni, és a piacon ez az egyike a kevés ún. heavy duty alvázas teherautónak. Ezért szeretik a Dynát, mert tudják, hogy a határait maximálisan kihasználva kiválóan terhelhető, és így is nagyon megbízható, miközben karbantartási igénye csekély.
Pc: A fuvarozócégek mennyire érdeklődnek ez iránt az autó iránt? Vagy azok veszik, akik maguknak szállítanak?
D. L.: Is-is. Korábban főleg a pékek, húsosok, fagyasztottáru-szállítók voltak, akik vásárolták, de az e-útdíj miatt egyre több szállító vállalat is érdeklődik. Reneszánszát éli, nagyobb a kereslet, mint amit ki tudunk elégíteni. Valószínűleg nemcsak nálunk lehet ezt érezni. A Dynát nagyon szeretik a felhasználók, így az szinte biztos, hogy aki egyszer megvette a Dynát, az legközelebb is ezt választja. Versenyképes árral és minimális fenntartási költségekkel rendelkezik az autó, miközben műszakilag szinte elnyűhetetlen.
Pc: Minek köszönhető, hogy a Hilux pick-up piacvezető a szegmensben?
D. L.: Negyedik éve vagyunk piacvezetők Magyarországon. A pick-up vásárlókat két nagy csoportra lehet osztani. Az egyikbe azok tartoznak, akik elsősorban szabadidős célokra, vagy az áfa-visszaigénylés lehetősége miatt választanak ilyen autót. Ők a lehető legerősebb, legjobban felszerelt modelleket keresik, viszont szinte sosem használják terepen, munkához a járművet. A másik csoportba a professzionális felhasználók tartoznak, akik valódi munkavégzéshez, úttalan utakon, nehéz terhek szállításához használják az autót. Ide tartoznak pl. a közműcégek, melyek sokszor a Toyotát választják munkaeszköznek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ahogy említettem, a sikerhez nagyobb vállalatoknak partnerségére is szükségünk van, és ez a Hilux esetében sikerült is. Nagyon sok közműcégnél ott vagyunk, hiszen ők tapasztalatból tudják, hogy robosztus, megbízható, a fenntartási költsége alacsony, és ezek ki tudják szolgálni az igényeiket. Ez az egyik pillér, amire tudunk építeni, a másik pedig a kisebb vállalkozások a mezőgazdaságban, az erdőgazdaságban, de a vadászok, halászok stb. is sokszor választják. A Toyota Hilux ott teljesít, ahol kell. Aki valóban vegyesen használja az autót, annak a Toyota nagyon jó választás, mert ugyan vannak újabbak, nagyobbak, de még mindig ez a legkiforrottabb, a legmegbízhatóbb pick-up. Hátul rendelkezésre áll a 100%-osan zárható differenciálzár, ha elakad az autó, akkor össze lehet zárni a hátsó kerekeket. Egy olyan cégnél, ahol az emberek mindennap terepen autóznak, valóban ki tudják hozni a maximumot az autóból.
Pc: Visszatérőek az ügyfelek?
D. L.: Igen, abszolút. Vannak olyan ügyfeleink, akik kitartanak 10-15 éves autóiknál, és vannak olyan cégek is, amelyek 3 évente lecserélik, viszont náluk is lehetnek régebbi darabok. Többször hallottuk, hogy ezt semmiképpen nem adják el, mert bár össze van törve sok helyen, lepattogzott a festék, saját maguk javítják, de terepen bármilyen akadályt leküzdenek vele. Természetesen, ha bővül az autópark, akkor is maradnak a típus új generációjánál. Változik a piac, változnak az általános igények, amelyeknek azonban még mindig a Hilux felel meg legjobban.
Pc: A Toyota eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy ügyfelei számára olyan finanszírozási konstrukciókat ajánljon, melyek a futamidő teljes egésze alatt vállalhatók és kiszámíthatók maradnak. Most mit ajánlanak?
D. L.: A Magyar Nemzeti Bank által kínált Növekedési Hitelprogram páratlan lehetőséget biztosít a hazai vállalkozások számára, hogy modern járművekkel tegyék hatékonyabbá és jövedelmezőbbé munkájukat. Az alacsony önerővel, kiszámítható fix kamattal, alacsony költséggel és hosszú futamidőre nyújtott hitel segítségével most lehetőség nyílik a vállalkozások számára, hogy akár korszerű, gazdaságos Toyota típusokkal újítsák meg járműparkjukat, amely segíthet új lendületet adni az üzletnek!