7+1 autó, amiből luxusnyugdíjad is lehet

Pénzcentrum2014. április 21. 20:02

Nehéz olyan megtakarítást választani, ami rövid, vagy középtávon is busás haszonnal kecsegtet. Az oldtimer gépkocsik, különösen az alacsony sorozatszámban gyártott versenyautók viszont remek befektetési lehetőséget rejtenek.

A betéti kamatok alacsonyak, a kötvények sem hoznak túl sokat, a részvények túl kockázatosak. Ilyen esetben nehéz olyan megtakarítást választani, ami rövid, vagy középtávon is busás haszonnal kecsegtet. Az oldtimer gépkocsik, különösen az alacsony sorozatszámban gyártott versenyautók viszont remek befektetési lehetőséget rejtenek. A Daily Mail összeszedett tíz olyan autócsodát, ami nem csak a gyűjtők számára képvisel kivételes értéket. Kiszámoltuk, hogy mekkora hozamot lehetett elérni az autók megvásárlásával 2009 óta.

Ferrari 330 GT - 1964-67
2009-es ár: 20 millió forint (55 ezer font)
Mai ár: 65 millió forint (175 ezer font)
Hozam: 218 százalék


Lotus Cortina - 1963-67
2009-es ár: 7,5 millió forint (20 ezer font)
Mai ár: 22 millió forint (60 ezer font)
Hozam: 200 százalék


Lagonda 2.6L dhc - 1948-53
2009-es ár: 11 millió forint (30 ezer font)
Mai ár: 32,5 millió forint (88 ezer font)
Hozam: 193 százalék


Porsche 911S - 1967-73
2009-es ár: 13 millió forint (35 ezer font)
Mai ár: 37 millió forint (100 ezer font)
Hozam: 188 százalék


BMW M1 - 1979-80
2009-es ár: 26 millió forint (70 ezer font)
Mai ár: 73 millió forint (197 ezer font)
Hozam: 181 százalék


Facel Vega Excellence - 1958-62
2009-es ár: 16,5 millió forint (45 ezer font)
Mai ár: 41 millió forint (110 ezer font)
Hozam: 144 százalék

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


Lamborghini Countach LP400 - 1974-76

2009-es ár: 61 millió forint (165 ezer font)
Mai ár: 148 millió forint (400 ezer font)
Hozam: 142 százalék


BMW 503 Coupe - 1956-60
2009-es ár: 22 millió forint (60 ezer font)
Mai ár: 48 millió forint (130 ezer font)
Hozam: 117 százalék


Lamborghini Diablo - 1990-2001
2009-es ár: 20 millió forint (55 ezer font)
Mai ár: 49,5 millió forint (80 ezer font)
Hozam: 45,5 százalék


Bár a fenti befektetési példák magukért beszélnek, mi azonban mégsem javasoljuk olvasóinkank veterán autók befektetési célzattal törtnő beszerzését. Elég kicsi annak a valószínűsége ugyanis, hogy egy autócsoda értékének többszörösét fogja érni néhány éven belül. Az autók jellemzően veszítenek értékükből, mintsem megsokszorozzák azt. Így ez a befektetési lehetőség igen kockázatos.

Címkék:
autó, befektetés, bmw m1,