Pénzcentrum • 2014. április 10. 10:34
A Toyota 6,4 millió autót kényszerül visszahívni világszerte, köztük Magyarországon is.
6,4 millió gépjármű visszahívására kénszerül a Toyota, ráadásul a lépés nem csak saját modelleket, de a Pontiac és a Subaru egy-egy modelljét is érinti - írja a Marketwatch. Bár a visszahívás mögött nincsenek pontos indokok, a Toyota állítása szerint a hiba miatt nem sérült, vagy halt meg bárki a gyár autóiban.
Legutóbb a General Motors 1,3 millió darab járművet volt kénytelen visszahívni, a szervókormány meghibásodása miatt. Az amerikai autógyártó idén már több mint 6 millió gépjárművet volt kénytelen visszahívni. A jelenség nem ritka: a Volkswagen már 1971-ben egy 3,7 millió gépjárművet érintő visszahívást rendelt el azt követően, hogy több mint 70 bejelentés érkezett a T1-es ablaktörlőlapátját tartó csavar meglazulása miatt. A Honda szintén 3,7 millió autót hívott vissza 1995-ben a biztonsági öv csatjának meghibásodása miatt, az érintett típusok az Accord, Prelude és Civic voltak. A General Motors is 3,7 millió autó visszahívását rendelte el azt követően, hogy a Buick, Chevrolet, Oldsmobile és a Pontiac esetében is gyakori jelenség volt, hogy az útról kövek kerültek a gépjármű motorterébe.
A Toyota 2007 és 2010 között hajtott végre nagyszabású visszahívási sorozatot, melynek oka a gázpedál meghibásodásának problémája volt. Ezért az akciójáért az amerikai Állami Forgalombiztonsági Hivatal 16 millió dollárra büntette a társaságot. A 2012-es évet sem úszta meg a japán vállalat problémák nélkül, ebben az évben az elektromos ablakemelő miatt kellett elrendelni visszahívásokat a társaságnak. Ebben a kategóriában a Ford rekordernek számít, a cég az elmúlt évtizedek során négy nagyszabású visszahívás keretében összesen 48 millió darab autót rendelt vissza, a legkülönfélébb problémákkal. A gyártó gépjárműveinél tapasztaltak rövidzárlatot a gyújtáskapcsolónál, meghibásodott a fordulatszám szabályozó és a sebességváltó is, de volt olyan esett, amikor a biztonsági öv anyaga nem volt megfelelő.