Pénzcentrum • 2013. november 16. 16:02
A magyar újautó piac sok, de inkább minden tekintetben eltér a régióstól, az európaitól, a globálisról már nem is beszélve. Ezért nem szabad csodálkozni azon, hogy az egyes autógyártók miért pont azokat a modelljeiket preferálják, amelyeket, illetve miért hoznak meg bizonyos döntéseket, melyek látszólag - a magyar piac szempontjából, illetve innen nézve - logikátlannak tűnnek.
Nem feltétlenül minden autóipari menedzser törekszik a legnagyobb darabszámokra, ugyanis vannak olyan termékek, melyek méretgazdaságos gyártása csak bizonyos korlátok betartása mellett kivitelezhető. A piaci szereplők mellett a laikusok számára azonban mégis az eladott darabszámok jelentenek egyfajta mérőszámot, és sok minden ki is olvasható belőlük.
2013-ban a világ 25 legkedveltebb autója ezek voltak. A táblázatban feltüntetésre kerültek a Magyarországon értékesített darabszámok is, már amelyik modell elérhető nálunk is.