13 °C Budapest

Nem is gondolnád, mennyi lengyel terméket vásárolsz

Pénzcentrum
2014. március 11. 15:03

Számos nemzetközi divatmárka bonyolít erős forgalmat budapesti üzleteiben, noha a magyar kiskereskedelem csak tavaly indult növekedésnek és a válság óta a magyar vásárlók is megfontoltabbá váltak. A lengyel cégek igen sikeresek - ráadásul a vevők sokszor nem is tudják, hogy kedvenc márkáik Lengyelországból érkeznek.

Az elmúlt évtizedben hazánkba számos lengyel márka érkezett. A legtöbb lengyel márka Budapest bevásárlóközpontjaiban és a belvárosi sétálóutcákban bérel üzlethelyiségeket. Ehhez képest új stratégiát jelent a CCC belépése, amely erőteljes terjeszkedése eredményeképpen mára több mint ötven üzletet nyitott országszerte és olyan, már korábban megtelepedett márkával versenyez, mint például a konkurens német Deichmann - áll a CBRE ingatlan-tanácsadó ügynökségének közleményében.

A legismertebb lengyel divatmárka, a Reserved a H&M és a Zara vásárlóiért verseng: öt budapesti pláza és Váci utcai zászlóshajó-boltja mellett néhány megyeszékhelyen is nyitott már üzletet. A Reserved családjába tartozó Mojito női divat márka 2013-ban lépett be a magyar piacra, és a MOM Parkban nyitott boltot. A klasszikusabb stílust is kínáló Tatuum női és férfi divatmárka öt üzletet tart fenn Budapesten, egyet pedig a pécsi Árkádban. A felső-közép kategóriás Gino Rossi az Aréna Plázában nyitott üzletet.

A lengyelek nem csak ruhaipari márkákban erősek: a nagy amerikai és európai kávézóláncokhoz hasonló márkát építő Coffee Heaven számos üzletet nyitott Magyarországon az elmúlt években, majd felvásárolta a világ harmadik legnagyobb kávézólánca, a brit Costa Coffee.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. március 11. kedd
Szilárd
11. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33