6 °C Budapest

Kiszámolták: hónapokat töltünk vásárlással életünk során

Pénzcentrum
2011. október 13. 11:11

Érdekes adatok láttak napvilágot a fogyasztási szokásokról. Egy átlagos vásárló élete során 1539 órát, azaz 64 napot tölt azzal, hogy a boltban sétálgat.

Izgalmas kutatásra hívta fel a figyelmet a Daily Mail című brit napilap - egy nemrég publikált felmérés a szigetország fogyasztói szokásait vizsgálta. Az egyik legizgalmasabb megállapítás, hogy egy átlagos brit vásárló élete folyamán 1539 órát, azaz mintegy 64 napot tölt vásárlással, azaz sétálgat a szupermarketben, nézelődik, betesz néhány terméket a kosárba, majd sorban áll a pénztárnál.

A felmérés szerint a vásárlók átlagosan 35 ezer kilométert utaznak a házuktól a boltig (és vissza) életükben. Ez gyakorlatilag annyi, mintha körbeutaznák a Földet. A brit felnőttek közel fele minden héten két szupermarketbe is elmegy - a legolcsóbb termékeket keresve. A legtöbben ezt persze autóval teszik, ezért -mint azt a lapnak szakértők elmondták- a benzinköltség miatt szinte teljesen elbukják a boltok közti árkülönbségeket, azaz összességében szinte semmit sem spórolnak.

Szintén meglepő, hogy a vásárlók a háztartási cikkeken, leginkább WC-papíron akarnak a legtöbbet spórolni, de fontos számukra, hogy baromfihúst és gyümölcsöt, zöldséget is olcsón találjanak egy boltban.

Magyarország: az olcsóságért messzebbre is elmegyünk

A gazdasági válság hatására árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a magyar vásárlók, és a bevásárlási alkalmak is tervezettebbek lettek. Az elmúlt évekhez képest kevesebbszer megyünk vásárolni. A vásárlási helyszínek megválasztásakor az áru frissessége, az árszínvonal és a választék továbbra is a legfontosabb szempontok, viszont megnőtt annak a jelentősége, hogy az adott bolt vagy lánc milyen akciókat és promóciókat kínál a vásárlók számára - derül ki a GfK Hungária 2011-es Háztartáspanel kutatásából.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A gazdasági válság katalizátorként hatott az új vásárlói trendek kialakulására hazánkban. Annak eredményeként, hogy árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a vásárlók, megfigyelhető, hogy a bevásárlási alkalmak is tervezettebbek lettek. Megnőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, ami abban is megnyilvánul, hogy egyre többen tanulmányozzák át a kereskedelmi láncok reklámújságait.

A vásárlási gyakoriság csökkenése egyben azt is jelenti, hogy a háztartások által látogatott boltok köre bővült, egy-egy jó ajánlat kedvéért a vásárló hajalmos messzebbre is elmenni, a kényelem kevésbé játszik szerepet. A vásárlási helyszínek megválasztásakor az előző évek felmérései alapján konzisztensen az áru frissessége, az árszínvonal és a választék voltak hazánkban a legfontosabb szempontok. A körbevásárlás hatására csökken a boltok iránti lojalitás, vagyis jobban szétaprózódik a boltok között a vásárlók költése. 

 

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem