2025 április 10-én tartotta hagyományos, évértékelő sajtóeseményét a Spar. Szó esett forgalmi adatokról, árrésstopról, veszteségességről.
Izgalmas számok láttak napvilágot a magyar online kereskedelemről. A felmérések szerint a magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak száma 5-6 ezerre becsülhető, azonban közülük mindössze 1200 olyan van, ami rendszeresen (legalább havonta) frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy a maradék 5 ezer mit is csinál pontosan, és persze az is, hogy megbízhatunk-e bennük... A Tesco felelőssége ugyanakkor óriási a netes kereskedelemben - hangzott el egy keddi sajtótájékoztatón.
A magyarországi kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években szinte folyamatos csökkenést mutat, a kereslet ugyanakkor nem szűnt meg, a fogyasztók alternatív értékesítési csatornák után néztek, természetesen a leggyakoribb ilyen csatorna az internet, a webáruházak szegmense - mondta el Madar Norbert, a felmérést készítő eNET tanácsadója.
A magyar webáruházak a statisztikák szerint jól teljesítenek, átlagosan a regisztrált felhasználók, hírlevél-olvasók 60 százaléka egyszer vásárló is lesz. A csak online értékesítő áruházak esetében ezek az arányok jóval magasabbak, a kis áruházak is komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy tartós, állandó akciókkal fenntartsák az érdeklődést. A magyar netes boltok a látogatottság szempontjából is jól állnak, a honlapjukat meglátogatók közül százból ketten vásárolnak is náluk. Sokan terveznek mobilra optimalizált weboldalt is, ez pedig egyenes utat vezet a mobilvásárlások növekedése felé.
Az elmúlt három év a kuponozásról szólt, már nem csak szolgáltatások, hanem termékek esetében is egyre hatékonyabb az értékesítés a kuponos/bónuszos oldalakon keresztül.
Zombi webshopok és a Tesco
Webáruház alatt azokat a cégeket értjük, akik magyar nyelvű honlappal rendelkeznek, és kiskereskedelmi tevékenységet folytatnak - 5-6 ezer ilyen magyar nyelvű honlap lehet. Közülük a működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600. Közülük pedig 1200 olyan van, amely valóban él, tehát legalább havonta frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy milyen webshopokat takar a fennmaradó több ezres szám akik még havonta sem frissítik termékkínálatukat.
Mint azt a Pénzcentrum.hu kérdésére Kis Gergely, az eNET ügyvezető igazgatója elmondta, több ezer olyan webshop van, amelyek termékkínálata nem teszi szükségessé a gyakori frissítést (például azért, mert kandallót árulnak, ebben a szegmensben pedig ritka az új termék megjelenése). Egy részük ugyanakkor már beszüntette a netes árusítást, így egyfajta zombi webshopként él tovább a világhálón.
A szakemberek szerint a Tesco belépése a netes piacra a magyar internetes kereskedelemnek egy finom löketet fog adni, egy ilyen nagy szereplő alapvetően új internetes vásárlókat tud behozni. A Tesco esetében nagyon óvatos nyitásról van szó, kevés autóval, kis területen szállítanak házhoz, ugyanakkor sok olyan vevőt az online piacra csábíthat, akik eddig tartózkodtak ettől a vásárlási formától.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezzel együtt ugyanakkor hatalmas a Tesco felelőssége, ugyanis minden egyes vásárló, aki negatív élménnyel találkozik a Tescónál, jó eséllyel többet nem vásárol majd online. Azonban ha a Tescónál pozitív élménnyel találkozik a vevő, akkor más webshopok felé is nyitni fog - mondta el lapunk kérsdésére Palocsay Géza, az Árukereső.hu árösszehasonlító portál ügyvezetője.
A bónuszos/kuponos piac is fontos
A szakértők felhívták a figyelmet arra is, hogy a kuponos/bónuszos cégeknek is fontos szerepe van az online kiskereskedelemben, ugyanakkor elsősorban a szolgáltatások (például utazás, egészségügyi szolgáltatás) szempontjából. Termékeknél ugyanis hiába ad nagy kedvezményt a kuponos oldalon keresztül egy adott kereskedő, a vásárlók leginkább csak egyszeri látogatást tesznek webshopjában, nincs meg az a vásárlói élmény, ami visszacsábítaná őket. Így pedig hiába az egyszeri nagy kedvezmény, a bónuszos/kuponos cégeken keresztül elköltött marketingpénzek kis eséllyel térülnek meg.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


