9 °C Budapest

Kiderült: óriási terhet cipel a magyar Tesco

2013. április 16. 10:22

Izgalmas számok láttak napvilágot a magyar online kereskedelemről. A felmérések szerint a magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak száma 5-6 ezerre becsülhető, azonban közülük mindössze 1200 olyan van, ami rendszeresen (legalább havonta) frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy a maradék 5 ezer mit is csinál pontosan, és persze az is, hogy megbízhatunk-e bennük... A Tesco felelőssége ugyanakkor óriási a netes kereskedelemben - hangzott el egy keddi sajtótájékoztatón.

A magyarországi kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években szinte folyamatos csökkenést mutat, a kereslet ugyanakkor nem szűnt meg, a fogyasztók alternatív értékesítési csatornák után néztek, természetesen a leggyakoribb ilyen csatorna az internet, a webáruházak szegmense - mondta el Madar Norbert, a felmérést készítő eNET tanácsadója.

A magyar webáruházak a statisztikák szerint jól teljesítenek, átlagosan a regisztrált felhasználók, hírlevél-olvasók 60 százaléka egyszer vásárló is lesz. A csak online értékesítő áruházak esetében ezek az arányok jóval magasabbak, a kis áruházak is komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy tartós, állandó akciókkal fenntartsák az érdeklődést. A magyar netes boltok a látogatottság szempontjából is jól állnak, a honlapjukat meglátogatók közül százból ketten vásárolnak is náluk. Sokan terveznek mobilra optimalizált weboldalt is, ez pedig egyenes utat vezet a mobilvásárlások növekedése felé.

Az elmúlt három év a kuponozásról szólt, már nem csak szolgáltatások, hanem termékek esetében is egyre hatékonyabb az értékesítés a kuponos/bónuszos oldalakon keresztül.

Zombi webshopok és a Tesco

Webáruház alatt azokat a cégeket értjük, akik magyar nyelvű honlappal rendelkeznek, és kiskereskedelmi tevékenységet folytatnak - 5-6 ezer ilyen magyar nyelvű honlap lehet. Közülük a működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600. Közülük pedig 1200 olyan van, amely valóban él, tehát legalább havonta frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy milyen webshopokat takar a fennmaradó több ezres szám akik még havonta sem frissítik termékkínálatukat.

Mint azt a Pénzcentrum.hu kérdésére Kis Gergely, az eNET ügyvezető igazgatója elmondta, több ezer olyan webshop van, amelyek termékkínálata nem teszi szükségessé a gyakori frissítést (például azért, mert kandallót árulnak, ebben a szegmensben pedig ritka az új termék megjelenése). Egy részük ugyanakkor már beszüntette a netes árusítást, így egyfajta zombi webshopként él tovább a világhálón.

A szakemberek szerint a Tesco belépése a netes piacra a magyar internetes kereskedelemnek egy finom löketet fog adni, egy ilyen nagy szereplő alapvetően új internetes vásárlókat tud behozni. A Tesco esetében nagyon óvatos nyitásról van szó, kevés autóval, kis területen szállítanak házhoz, ugyanakkor sok olyan vevőt az online piacra csábíthat, akik eddig tartózkodtak ettől a vásárlási formától.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ezzel együtt ugyanakkor hatalmas a Tesco felelőssége, ugyanis minden egyes vásárló, aki negatív élménnyel találkozik a Tescónál, jó eséllyel többet nem vásárol majd online. Azonban ha a Tescónál pozitív élménnyel találkozik a vevő, akkor más webshopok felé is nyitni fog - mondta el lapunk kérsdésére Palocsay Géza, az Árukereső.hu árösszehasonlító portál ügyvezetője.

A bónuszos/kuponos piac is fontos

A szakértők felhívták a figyelmet arra is, hogy a kuponos/bónuszos cégeknek is fontos szerepe van az online kiskereskedelemben, ugyanakkor elsősorban a szolgáltatások (például utazás, egészségügyi szolgáltatás) szempontjából. Termékeknél ugyanis hiába ad nagy kedvezményt a kuponos oldalon keresztül egy adott kereskedő, a vásárlók leginkább csak egyszeri látogatást tesznek webshopjában, nincs meg az a vásárlói élmény, ami visszacsábítaná őket. Így pedig hiába az egyszeri nagy kedvezmény, a bónuszos/kuponos cégeken keresztül elköltött marketingpénzek kis eséllyel térülnek meg.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 10. csütörtök
Zsolt
15. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33