Újfajta fogyasztói réteg alakult ki az elmúlt hónapokban Európában: megjelentek a professzionális vásárlók, akik alapos tervezés és költségszámítás után indulnak vásárolni, és a lehető legkevesebbet költeni. Ők azok, akik figyelik az üzletláncok Facebook-oldalait - ez a csatorna már Magyarországon is egyre népszerűbb.
Újfajta fogyasztói réteg kezd kialakulni Európában - állítják brit kiskereskedelmi szakértők. Az úgynevezett professzionális vásárlók azok, akik a hétköznapi spóroláson túl, időt és energiát nem kímélve, tipikus menedzser-szemlélettel intézik vásárlásaikat. Figyelnek az akciókra, kiszámolják, mit hol érdemes megvenni (természetesen a benzinköltséget is beleszámolva), böngészik az üzletláncok honlapját és Facebook-oldalát, újabb és újabb kedvezményekre, kuponokra vadászva.
Dalton Philips, a Morrisons üzletlánc egyik vezetője a Times című napilapnak elmondta: jól érzékelhető, hogy az elmúlt fél évben megjelent egy olyan vásárlói réteg, akik nagyon tudatosan keresik az akciókat, hónapról-hónapra előre beosztják, mennyit költenek majd bevásárlásra, jellemzően sok időt töltenek otthon, így például azt is a lehető legaprólékosabban megtervezik, mit főznek majd a héten. Kimutatható a jelenlétük a közösségi oldalakon is, így az üzletláncok komoly figyelmet fordítanak arra, hogy például a Facebookon szólítsák meg őket.
Egy tipikus professzionális vásárló Sarah Beesley: a Southamptonban élő gyermekes anyuka a lapnak elmondta, hogy azzal, hogy tudatosan megtervezi vásárlásait, egy héten akár 30 fontot - 10 ezer forintot- is meg tud takarítani. A háziasszony praktikái közé tartozik, hogy kiválasztja a legolcsóbb árakat az ár-összehasonlító oldalakon, több terméket online rendel (közvetlenül a gyártó oldaláról), vagy például az is, hogy telepakolja a fagyasztót olyan mirelit zöldségekkel, amiket akciós áron, nagy tételben vásárolt.
A magyar boltok is felfedezik a Facebookot
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az elmúlt hónapokban a Magyarországon működő üzletláncok is felfedezték maguknak a közösségi oldalakat, leginkább persze a Facebookot. A Tesco Magyarország oldalát például 76 ezren kedvelik, az Auchannak 15 ezer, a SPAR-nak 57 ezer, míg a dm-nek 27 ezer követője van a legnépszerűbb közösség oldalon.
Az üzletláncok leginkább aktuális akcióikat teszik közzé, hétről-hétre feltöltik a legújabb katalógusokat, de gyakran találkozhatunk kuponokkal, nyereményjátékokkal, sőt, speciális akciókkal is. Jól látható, hogy igyekeznek minél gyorsabban megválaszolni az üzenőfalon feltett kérdéseket, például reklamációval, munkalehetőségekkel, vagy az Erzsébet-utalvány elfogadásával kapcsolatban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


