Ugyan a magas inflációs környezetben nő a fogyasztói tudatosság, továbbra is meghatározóak az impulzusok a kelet-közép európai fogyasztók vásárlási szokásaiban.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Telemarketing Kft. amikor reklámjaiban azt állította, hogy Hollywood Patch nevű terméke fogyasztószer - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A vállalkozás emiatt 3 millió forint bírságot kapott.
A Telemarketing Kft. áruit (autóápolási, elektronikai, háztartási, konyhai, szabadidős, wellness/sport termékeket) WS Teleshop néven, elsősorban közvetlen televíziós ajánlatokon alapuló csomagküldő kereskedelem útján, illetve országos, regionális és nemzetközi vásárokon tartott termékbemutatókon értékesíti.
Így történt ez a Hollywood Patch elnevezésű termékkel is, amelyről a vállalkozás televíziós és internetes reklámjaiban egyebek mellett a következőket állította:
- a fogyasztó több kilótól szabadulhat meg a termék révén gyorsan és megerőltetés nélkül,
- a termékkel diétázás, fogyasztótabletták, mozgás nélkül le lehet fogyni, álomalakot lehet elérni, akár 10 nap alatt,
- a fogyasztó a Hollywood Patch segítségével 10 nap alatt akár 5 kilót vagy 2 ruhaméretnyit fogyhat.
Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor az állítás valóságnak való megfelelését a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania. A Telemarketing Kft. által a Hollywood Patch elnevezésű termékkel kapcsolatban tett állítások igazolására benyújtotta anyag nem bizonyította, hogy a fenti állítások megfelelnek a valóságnak. A becsatolt anyagban nem jelenik meg a Hollywood Patch megnevezés, így alkalmatlan annak igazolására, hogy az adott vizsgálat a Hollywood Patch termékkel került lefolytatásra.
Kiemelendő továbbá, hogy a vizsgálati anyag még akkor is alkalmatlan lenne a kommunikációs eszközökben tett állítások igazolására, ha elfogadásra kerülne, hogy a vizsgálat a Hollywood Patch elnevezéssel értékesített termékkel történt. A kommunikációs eszközökben tett állítások valóságnak való megfelelését illetően a becsatolt vizsgálati anyag lényegében semmilyen bizonyítékkal sem szolgált. A becsatolt vizsgálati anyag a vizsgált termék narancsbőrre gyakorolt hatásáról tartalmaz adatokat, miközben az eljárás alá vont kommunikációs eszközeiben a Hollywood Patch elnevezésű terméket fogyásra ajánlja.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A GVH szerint magával a vizsgálati anyaggal, illetve a lefolytatott vizsgálattal kapcsolatban is több kifogás fogalmazható meg. Például a vizsgálat során nem alkalmaztak placebo-t, így a vizsgálati alanyok tisztában voltak azzal, hogy mindannyian a valódi terméket kapják, ezért a szubjektív önértékelésen alapuló eredmények nem vehetők figyelembe. A vizsgálatban részt vett alanyok száma nagyon alacsony (15 fő) volt.
Ezek alapján a GVH megállapította, hogy a Telemarketing Kft. a Hollywood Patch termék népszerűsítése során 2009. február 25. és 2009. március 25. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor internetes oldalán és televíziós reklámjaiban a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé. Emiatt a vállalkozás 3 millió forint bírságot kapott.
A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy bizalmi jellegű terméket hirdettek megtévesztő módon sérülékeny fogyasztói kör számára és ezek a hirdetések jelentős számú fogyasztót értek el.
A bírságon túlmenően a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán három hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a versenyhatóság döntését.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében