"Nem tudjuk felvenni költekezésben a versenyt" - jelentette ki csütörtöki sajtótájékoztatóján Gerendai Károly, a Sziget fesztivál főszervezője, aki elmondta, több százmillió forinttal volt szükséges csökkenteni a rendezvény költségvetését. Gerendai szerint ennek legfőképp gazdasági okai vannak, hiszen míg a nagy versenytársak fesztiválhelyszínein minden tizedik forint kerül az államhoz áfa formájában, addig itthon ez minden negyedik.
A helyzetet nehezíti, hogy a hazai kereslet sem bővült az elmúlt években - hangzott el a sajtótájékoztatón. A szervezők azonban úgy látják, hogy a hazai fellépőkkel és az OTP Bankkal közösen bejelentett akcióval mégis több magyarországi vendég látogathat ki idén a fesztiválra.
"1993-ban még fel sem merült, hogy egyszer a huszadikat fogjuk szervezni, nemrég pedig még azt sem sejtettük, hogy megannyi akadály nehezíti majd a felhőtlen ünneplést. Nagyon összecsaptak az elmúlt időben fejünk felett a hullámok " - mondta a főszervező. Tavaly nem emelte a jegyárakat a Sziget, a költségvetés viszont jelentősen megugrott, menet közben is számos extra költség keletkezett, mint például a főváros által kivetett területbérleti díj, vagy a megnövekedett biztonsági költségek.
A sajtótájékoztatón elhangzott: Magyarország nemzetközi megítélése és a Malév csődje, vagy a főszponzor visszalépése komoly gondot okozott az elmúlt időszakban. Mindezek mellett a Sziget hiába áll helyt a nemzetközi versenyben, azzal a versenyhátránnyal nem tud mit kezdeni, amit a magyar áfa jelent a fesztiválnak.
Az biztosnak látszik, hogy a tavaly 200 milliós veszteséggel záró Szigetet idén 300 millió forinttal kevesebből kell megszervezni. Az akadályok ellenére a Sziget programjának 95 százaléka már lefixálódott.
A Magyar Dal Napja, a mínusz kettedik napon
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kedvezményes, 4 900 forintos jegyárat határozott meg a fesztivál szervezősége erre a napra, amikor 11 órán keresztül 70 fellépő lesz látható a nagyszínpadon. Magyar koncertesemény lesz a 0 nap is, amikor Ákos lép fel. Erre a napra is a rendes napijegynél olcsóbb 7 900 forintos kedvezményes belépőt kínálnak. A mínusz 1. napra 6 900 forintért juthatunk be, amikor a Csík zenekar mellett Szörényi Levente, Bródy János, Presser Gábor, Földes László (Hobo) és Kovács Kati lép fel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








