Nem elég, hogy a szeptemberi iskolakezdés, s a nyári szabadságolások vége minden évben megterheli a Fővárosi közlekedést, még az idei legfontosabb útfelújításokat is őszre időzítette a fővárosi önkormányzat.
Jelentős dugókat okozhatnak a főváros útjain a legfontosabb útfelújítási munkálatok. Az M3-as Körvasút sori felüljárójának felújítása miatt például a zuglói utakon már szeptember eleje óta csak lépésben lehet haladni. A Szentendrei út Mozaik utcai felüljárójának hamarosan kezdődő rendbe tétele miatt pedig az Észak-Budán közlekedők foghatják majd nap, mint nap a fejüket. Ráadásul az itteni munkálatok csak az év végén fejeződnek be - derül ki a Blikk beszámolójából.
Tovább bonyolítja a városi autósok helyzetét 4-es 6-os villamos pályájának október közepén induló átépítése is. A pótló buszoknak ugyanis buszsávot jelölnek ki, így az autók csak egy-egy sávban araszolhatnak majd a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között. Mindezeken felül pedig még a Ferenciek terének felújítását is az idei évre ütemezték be.
A villamospálya leginkább elhasználódott szakaszainak felújítására kerül sor idén ősszel október 13-a (szombat) és november 4-e (vasárnap) között a 4-es és a 6-os villamosok vonalán az Üllői út és a Bérkocsis utca között. Ebben az időszakban a villamosjáratok megosztva, két szakaszon: a dél-budai végállomások és a Corvin-negyed M, valamint a Blaha Lujza tér M és a Széll Kálmán tér M között közlekednek. A Boráros tér H és a Blaha Lujza tér M közötti szakaszon 4-6V jelzésű villamospótló autóbuszok járnak majd, teljes vonalukon az ideiglenesen kialakítandó buszsávban. A Blaha Lujza tér és a Boráros tér között a buszsáv mindkét irányban a jobb oldali forgalmi sáv helyén kerül kialakításra, tehát a Nagykörúton három héten át az autóforgalmat is jelentősen korlátozzák, október közepétől. A legfontosabb érintett körúti kereszteződésekben, az Üllői útnál és a Baross utcánál is jelentős forgalomkorlátozásokra kell számítani. Emellett a Rákóczi út kereszteződésben és a Blaha Lujza téri Corvin áruház előtti parkolóban is változik a forgalmi rend.
Ez okozza a gigadugókat
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A felújítási munkálatokon túl számos egyéb tényező is közre játszik a dugók kialakulásában. Szakértők szerint ezen tényezők egyike a vezetői stílus. Sok esetben például csak azért alakul ki torlódás, mert a sofőrök nem elég körültekintőek az utakon, és hibás döntéseket hoznak, illetve nem informálódnak kellőképpen elindulás előtt. Illetve tovább nehezíti a helyzetet, hogy ősszel gyakoribbak az esős, borús napok, ilyenkor a szokásosnál többen ülnek autóba, mindez pedig tovább lassítja a forgalmat. Ugyanakkor veszélyesebbé is válik a közlekedés, a sofőrök bizonytalanabbak a megváltozott útviszonyok és az új forgalmi helyzet miatt.
Néhány tipikus hiba, melyet a csúcsforgalomban hajlamosak elkövetni a sofőrök, és mindez torlódáshoz vezethet:
- A gépjárművezető túl közelről vagy túl gyorsan követi az előtte levőt, majd hirtelen fékez. Emiatt a mögötte közlekedők is kénytelenek nagyobbat fékezni, és így elkezd akadozni a forgalom. Érdemes folyamatosan tartani a megfelelő távolságot és lehetőleg egyenletesen fékezni, ha szükséges. Így nemcsak a dugó enyhíthető, de az üzemanyaggal is spórolunk.
- Gyakori sávváltás. Jellemzően a gyorsabb haladás érdekében sokan többször sávot váltanak, azonban ezzel éppen, hogy lassítják a forgalmat, és komoly dugót okozhatnak maguk mögött. Nagy a kísértés, mégsem célszerű gyakran átállni a párhuzamos sávba, hosszú távon kiegyenlítődnek a különbségek, és ez nem jelent időmegtakarítást.
- Nem megfelelő tájékozódás. Előfordul, hogy a sofőr még nem ismeri az optimális útvonalat a munkahely vagy az iskola felé, és így felesleges kitérőkre kényszerül, gyakran a zsúfolt főútvonalak felé. Érdemes indulás előtt megtervezni az útvonalat. Egy GPS berendezés sokat segíthet a forgalmas, torlódásra hajlamos útszakaszok elkerülésében is.
- Szabálytalan parkolás az út szélén. Egy akár néhány perces szabálytalan megállás is komoly torlódáshoz vezethet, még ha a sofőr nem is foglalja el az egész sávot, csak fél kerékkel feláll a járdára. Minden gépjárművel közlekedő közös érdeke az ilyen magatartás kerülése, mivel amellett, hogy lassítja a forgalmat, bírságot is vonhat maga után.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Nagy könnyítés Izraelben - a nap hírei
- A horvát válogatott az Eb-re a "komplett" vb-bronzérmes csapattal áll ki
- Ukrajna elnöke sürgeti a Nyugatot
- Megrendítő vallomások a színészlegendától – könyv jelent meg Benedek Miklósról
- Beindult az EU-csatlakozás-ellenes kampány Moldovában
- Szakértő: észbontó tempóval csapódhatott a szállodahajóba a motorcsónak