Három héten belül, május 29-ről 30-ra virradó éjszaka valamennyi légitársaság működését átköltözteti az 1. Terminálról a 2. Terminálra a Budapest Airport. 2012. május 30-tól az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air utasai egyaránt a repülőtér 2B termináljáról indulhatnak. Az érkezési terminál továbbra is a kiindulás helyétől függ: a schengeni övezet országaiból a 2A, a nem-schengeni zónából pedig a 2B Terminálra érkezik valamennyi utas - közölte a Budapest Airport.
Amint azt a Budapest Airport korábban bejelentette, ideiglenesen bezárja az 1. Terminált. A nemzeti légitársaság összeomlása nyomán keletkezett forgalomveszteség, illetve a vállalat adóterheinek további növekedése miatt a repülőtér üzemeltetője számára nem maradt más lehetőség, mint az üzemelés költségeit a két utasforgalmi terület összevonásával csökkentse. Ezzel a lépéssel javítható az egyébként jóval modernebb infrastruktúrával rendelkező 2. Terminál kihasználtsága - indokolta a lépést a Budapest Airport.
A Budapest Airport jelenleg is tárgyalásokat folytat a MÁV (Magyar Államvasutak) és a BKK (Budapesti Közlekedési Központ) szakembereivel az 1. Terminál melletti vasútállomás és a 2. Terminál közötti zökkenőmentes tömegközlekedési kapcsolatok kialakítása érdekében. A költözést követő első két hétben a Budapest Airport szerződéses földi személyszállító partnerei, a Főtaxi és az AirportShuttle-Minibusz külön szolgáltatás keretében közlekedik a két terminál között.
2012. május 30-tól az 1. Terminál, illetve a környezetében található nyilvános parkolókat a repülőtér lezárja a közforgalom elől. A Budapest Airport irodái az 1. Terminál épületében maradnak, és kizárólag a "B" portán keresztül lesznek megközelíthetők. A kisgépes és a légiáru forgalom az eddigi helyszíneken működik tovább, az 1. Terminál forgalmi előterén.
A Malév volt a legnagyobb szereplő a budapesti repülőtéren, az utasforgalom tekintetében több mint 30%-os piaci részesedést tudhatott magáénak a magyar nemzeti légitársaság. A Malév leállását követően számos légitársaság jelentett be kapacitásbővítéseket a Liszt Ferenc repülőtéren, a Budapest Airport azonban arra számít, hogy az átszálló utasokat, amelyek 1,5 millió főt tettek ki tavaly, elvesztette a Malév megszűnésével. (Ez a tavalyi forgalom 17%-át teszi ki). A terminált közel 10 milliárd forint értékben korszerűsítette a Budapest Airport és 2005 szeptemberében nyílt meg a diszkont légitársaságok számára.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Nagy könnyítés Izraelben - a nap hírei
- A horvát válogatott az Eb-re a "komplett" vb-bronzérmes csapattal áll ki
- Ukrajna elnöke sürgeti a Nyugatot
- Megrendítő vallomások a színészlegendától – könyv jelent meg Benedek Miklósról
- Beindult az EU-csatlakozás-ellenes kampány Moldovában
- Szakértő: észbontó tempóval csapódhatott a szállodahajóba a motorcsónak