A Renault is azon autógyártók közé tartozik, amelyek élen járnak az elektromos járművek fejlesztésében. A Nissannal a háttérben erre minden kapacitása meg is van, ráadásul gyakorlati tapasztalatokban is bővelkedik. A francia piacon ugyanis évek óta értékesít első generációs villanyautókat, melyek ugyan nem a legkorszerűbb technikát képviselik, de megfizethetőek voltak.
Az egyre nagyobb Renault Z.E. flottában a Fluence és a rövid Kangoo mellett hamarosan megjelenik a hosszú Kangoo is, a Maxi. Ez ötüléses személy- és kétüléses haszonjármű kivitelben is elérhető lesz. A dolog igazi érdekessége az autó árazása. Adók és támogatások nélkül 21 200-22 000 eurós árat kalkuláltak, ami Franciaországban még egy 5 000 eurós támogatás is csökkent.
A 16 000 eurós ár egy hagyományos, dízelmotorral szerelt Kangoo árával egyezik meg. Az elektromos változat viszont nem tartalmazza a lítium-ion akkumulátorokat, melyeket 72 euro/hónap áron bérelhetnek a felhasználók. Egy feltöltéssel - a környezeti- és forgalmi viszonyoktól, valamint a vezetési stílustól függően - akár 170 km megtételére is képes autó "teletankolása" mintegy 1,5 euróból megoldható.
A vételár - ami lehet bérleti, vagy lízingdíj is - és az akkumulátorok által megkövetelt havi ráfordításhoz még hozzájön a rendszeres karbantartás költsége, mely megegyezik egy maximum évi 15 000 km-es futásteljesítmény hagyományos modellével. A Renault terminológiáját magyarra fordítva ez minimális ráfordítást jelent, ugyanis az új modelljeiket 20-30 ezer kilométerenként kell csak szakszervizbe vinni.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Gázkazánok betiltása az EU-ban: 15 tagállam sürgeti a folyamatot
- Másfél másodpercet vert saját világrekordjára a 17 éves csodaúszó
- Rekord: fél száz jelölt verseng hat képviselői helyért Tiszaburán
- Üzent az észak-koreai vezető befolyásos húga a nyugatnak
- Lelőtték a férfit, aki fel akart gyújtani egy zsinagógát
- Már több mint tizenkétezer magyar jelezte, nem itthon szavazna