Jelentősen csökkent az újszerű (2-3 éve üzembe helyezett) autók ára Romániában, ami a magyarországi vevők érdeklődését is felkeltette. Már a nyugat-európai eladóhelyeken is megjelentek a visszavett román rendszámú kocsik, melyeket a lízingcégek a piaci ár alatt próbálnak értékesíteni - írja a Napi.
A dömpingáron kínált fiatal kocsikra már a külföldiek is szemet vetettek, és egyre gyakoribb, hogy az eredetileg Romániában forgalomba helyezett, köztük is elsősorban a jól felszerelt, közép- és felső kategóriás autókat valahol Nyugat-Európában értékesítik újra. Egyre többen érdeklődnek Magyarországról is, elsősorban olyanok, akik tisztában vannak a jogszabályi kiskapuk adta lehetőségekkel, hiszen egy Romániában vásárolt 1-2 éves gépkocsin akár 20-30 %-ot is meg lehet takarítani.
Az árak csábítóak, de számolni kell a regisztrációs adóval is. A szlovákrendszám-bizniszhez hasonlóan papíron maradhat romániai az autó, de így sem valószínű, hogy elárasztanák a magyar piacot. A helyi bürokrácia, a megfelelő jogbiztonság hiánya ugyanis hamar kedvét szegheti a próbálkozóknak. Az idén májusban módosított román jogszabályok szerint csak haszongépjárműveket lehet cégautóként üzemeltetni, ezek javítási, illetve üzemanyagköltségeit lehet leírni.
Az egyik kiskapu szerint azonban, ha egy vállalkozás autók bérbeadásával foglalkozik, vagy ha ügynököket foglalkoztat, akkor bármilyen személygépkocsi üzemeltethető cégautóként. A forgalmi adó visszaigénylésére is létezik megoldás, a helyi jogszabályok szerint ugyanis a lízingdíj áfája levonható az adóalapból. Ez azt jelenti, hogy egy gépkocsi vásárlásakor tulajdonképpen csak a maradványérték után kell az adót megfizetni.
A hírek szerint ezeket a lehetőségeket egyre több magyarországi vállalkozó használja ki. A cégalapítás 50-60 ezer forintból 3-4 hét alatt megoldható, székhely nem szükséges, elég egy ügyvédet hivatalos képviselőnek megbízni. A létrehozott vállalkozás a papíron bérbe adott gépkocsik után visszaigényli az áfát, üzemeltetőként pedig minden költséget le tud vonni az adóalapból (csak a gépjárműadót és az útdíjat kell megfizetni).
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Becslések szerint a romániai lízingcégeknél felgyűlt autók száma már október elején meghaladta a 10 ezret. A verseny éles, így nem ritka, hogy egy nagy kategóriás autó mellé egy kiskategóriás gépkocsit negyed áron adnak, a nagy tételben vásárlóknak pedig egy gépkocsi ingyen jár.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Kábítószervásárlásnak indult, rablás lett a vége - videó
- Megvan a világ legmagasabb pontjának első idei áldozata
- Távozik angol csapatától a magyar válogatott játékos
- Németh Erzsébet: egy beteg társadalom következménye a politikai merénylet
- Ismét fellángolhat a hírhedt országnévvita
- Gázkazánok betiltása az EU-ban: 15 tagállam sürgeti a folyamatot