Budapesten nyílt meg Európa első készpénzmentes kávézója: a K:antin elsősorban a bankkártyás fizetés előnyeire hívja fel a figyelmet.
Budapest belvárosában, a Katona József Színházban nyílt meg Európa első készpénzmentes kávézója, a K:antin - hangzott el a vendéglátóhely mai, megnyitó sajtótájékoztatóján. A K:antin, MasterCard kártyás kávézó az első olyan presszó Európában, ahol - a színházi előadások szüneteinek kivételével - készpénzt nem fogadnak el, csak elektronikus eszközökkel lehet rendezni a számlát. A kávézóban ugyanakkor más kártyatársaság emblémájával ellátott plasztikokat is használhatnak fizetésre a vendégek.
Hemberger András, a MasterCard Europe igazgatója a megnyitón emlékeztetett arra, hogy az elmúlt hónapokban sok készpénzmentes fizetési megoldás jelent meg a magyar piacon, a készpénzmentes fizetés egyértelműen terjed az országban. A készpénzmentes kávézó is beleillik a kártyatársaság fejlesztéseinek sorába, a K:antin-ban is használhatóak a hagyományos bankkártyák mellett a PayPass érintésmentes kártyák is.
Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke felhívta a figyelmet arra, hogy a kávézó működésében eleinte lehetnek fennakadások, hiszen a magyar fogyasztók nem találkozhattak még olyan vendéglátóegységgel, ahol csak bankkártyával lehet fizetni. Az alelnök emlékeztett arra, hogy a készpénzmentes fizetés csökkenti a rejtett gazdaságot, az MNB célja pedig továbbra is a kártyás, érintésmentes fizetés elősegítése, és az interchange (a kártyarendszerekben alkalmazott bankközi jutalék) díjak leszorítása.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








