Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
A szüreti időszak a hazai borvidékek ingatlanpiacára is ráirányítja a figyelmet. Számos az eladó hobbitelek és pince, és van vidék, ahol duplájára emelkedtek az árak az elmúlt években. A kereslet is élénkül irántuk, noha a szigorúbb szabályok miatt nehezebb építkezni ide, derül ki egy friss országos körképéből. Az alacsonyabb árkategóriában keresgélők száma a legmagasabb, ám egyre kevesebb az olcsó ingatlan a piacon.
Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: van, ahol az ingatlanár robbanás már javában tart, van, ahol még nem látható komolyabb mozgás. A helyi OTP Ingatlanpont irodák vezetőinek egybehangzó véleménye szerint elsősorban pihenési, kikapcsolódási céllal vásárolnak az érdeklődők kisebb szőlőst, gyümölcsöst. Bortermelésre kevesen adják a fejüket. A telekárakat természetesen számos tényező befolyásolja a közművesítéstől a panorámáig. A magánszemélyek általában a beépíthető telkeket keresik. Tavaly kismértékben lazult a vonatkozó országos szabályozás, azonban a borvidékeken továbbra is igen szigorúak a helyi építési szabályzatok - írja elemzésében az OTP Ingatlanpont.
Így alakulnak a termőföld-árak
Az OTP Jelzálogbank Termőföld Értéktérképének adatai szerint például Veszprém megyében egy hektár szőlőföldért közel 4,3 millió forintot, Győr-Moson Sopron megyében egy hektár kert-gyümölcsösért 3,8 millió forintot kell fizetni. Országos összevetésben tavaly a tranzakciószám 30 százalékos növekedése mellett mindkét művelési ágú mezőgazdasági ingatlan 4-5 szaázlékkal lett olcsóbb, mint egy évvel korábban.
Ami a Balaton-felvidéket illeti, az északi parton főleg a kisebb értékű ingatlanok ára ugrott nagyot. A népszerűbb településeken, Paloznakon, Lovason vagy Csopakon egy kisebb téglaépület akár 10 millió forintba is kerülhet. A legkeresettebb ingatlanok a 3-5 millió forintot kóstáló, néhány gyümölcsfával, rosszabb állapotú épülettel rendelkező, kb. 2-3 ezer négyzetméteres telkek. Az OTP Ingatlanpont tapolcai irodavezetője szerint a vevőjelöltek elsősorban azzal a szándékkal keresik ezeket, hogy a leromlott állapotú létesítmények helyére újakat építsenek. Ez azonban kifejezetten nehézkes, mivel a Balaton törvény, a Natura 2000 besorolás, a nemzeti park védettsége és a szigorú helyi építési szabályok megkötik a tulajdonosok kezét. Nem csoda, hogy a legnépszerűbb helységekben, Szigligeten, Badacsonytomajon, vagy a Szent György-hegyen számos földterület hever parlagon.
Szekszárdon és környékén kisebb az igény a telkekre, bár itt is látszik némi szezonális mozgás. A nagyobb egybefüggő szőlőterületeket elsősorban a nagygazdaságok vásárolják. A magánszemélyek körében azonban, Markó Ildikó szekszárdi irodavezető szerint egyre népszerűbbek a tanyák.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A birtokokat tekintve hasonló a helyzet a villányi borvidéken. A magánszemélyek nem kapkodnak a szőlőkért, a nagyobb, egybefüggő területek neves borospincéknél találnak gazdára. A villányi ingatlanpiac elég kicsi a városokéhoz képest. A környező települések közül Siklós és Harkány népszerűbb, bár ott elsősorban a termál-, és kevésbé a borturizmus hajtja a piacot.
A Heves megyei Eger és Gyöngyös környékének ingatlanpiacára közvetlen hatással van, hogy a környéket több multinacionális vállalat választotta új gyáregység építésére. A munkahelyek számának növekedésével az ingatlanárak is felfelé kúsznak, ezért az agglomeráció kialakulása itt is megkezdődött, egyre több család választja állandó lakhelyül a környező falvakat. Farsang Sándor, az OTP Ingatlanpont helyi irodavezetője szerint
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








