Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Ember legyen a talpán, aki ma bele mer vágni egy építkezésbe, vagy akár kisebb lakásfelújításba. A megfelelő szakemberek megtalálása ugyanis nem könnyű feladat, ráadásul egymást érik a béna szakik, ügyeskedők. Most videóra vették, hogyan nem végezte el a megbízást egy kókler. Az összegányolt fürdőszobát a megrendelő 700 ezer forintja bánta.
Még tavaly írtunk arról, hogy az ágazati szintű munkaerőhiány miatt ma a legnagyobb stresszfaktort nem a finanszírozás - hiszen növekednek a bérek, és padlón vannak a kamatok -, hanem a megfelelő szakemberek megtalálása jelenti a magánszemélyeknek. Felmérések szerint mintegy 40 ezer szakember hiányzik a magyar építőiparból, így igencsak bajos megfelelő munkaerőt találni. És az sem meglepő, hogy egyre több rémtörténetek kering a "szakemberek" alkalmatlanságáról.
Ezek a szakik gyakran végzik el hanyagul a munkát, vagy pedig a végletekig odázzák az időpontokat, amellyel felborítják az építkezés vagy a felújítás menetét, esetenként akár egy év csúszást eredményezve. További anyagi kárt is okozhatnak azáltal, hogy egyszerűen eltűnnek a pénzzel, vagy többszörösen és jelentősen túllépik a büdzsét. És ezek nemcsak városi legendák, a Pénzcentrum most a Legjobb Lakásfelújító Facebook-közösség oldalán szúrt ki egy elrettentő esetet.
A videót látva, építőipari szaktudás nélkül is ledöbbentünk, és csak az járt a fejünkben, vajon ki lehetett ez a "kretén, barom állat" (ebben az esetben talán indokolt a mostanság sokszor idézett jelzős szerkezet...), aki ezt az ótvar fel(nem)újítást elvégezte, 700 ezer forintért? Persze sokat mondó a megrendelők hozzáállása is: "2 hetet kellet volna várni ránk, mást hívtak mert sietős volt! Ez lett a vége!" - írta a másodjára megbízott szakember, aki videóra vette a valóságot.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







