A Meta újabb lépéssel terelheti a felhasználókat a Meta Verified előfizetés felé.
Magyarországon a kilencedik leggyorsabb az internet a világon, a régióban csak Románia ver minket ebben a tekintetben - derült ki egy összesítésből. Hazánk Németországot és az Egyesült államokat is maga mögé utasította a rangsorban, amit egyébként Szingapúr vezet. Egy másik listán is elöl vagyunk, de az nem túl hízelgő: nálunk a legdrágább egy gigabájtnyi mobilet az egész térségben, és Európában is a legdrágábbak között vagyunk.
Előkelő helyen szerepel Magyarország egy friss összeállításban, amelyben azt mérték fel, hogy az egyes országokban átlagosan milyen sávszélességű internet van. Hazánk a kilencedik helyen végzett, átlagosan 34,01 Mbps-es sebességet mértek a cable.co.uk munkatársai.
Kiderült, hogy a leggyorsabb internet a vizsgált államok között Szingapúrban van, átlagosan 60,39 Mbps-es száguld a viágháló. A második helyen a svédek végeztek 46-tal, nem sokkal marad el Dánia sem (43,99 Mbps). A térségből előttünk végeztek a románok, 38,6 Mbps-el az ötödikek. Érdekes, hogy Németország csak a 25. lett 24 Mbps-es átlagsebességgel, az ÚSA a húszadik helyen végzett, ott 25,86 Mbps az átlagos netgyorsaság.
Európában Magyarországon a nyolcadik leggyorsabb az átlagos netsebesség, a térségből a már említett románok előznek csak minket. Mögöttünk Szlovákia áll, amely világviszonylatban is a 21., ott átlagosan 25,3 Mbps-el hasít az internet. Utánuk a csehek jönnek, akik 23,71 Mbps-es a 27. helyen állnak, majd pedig Bulgária (31. hely, 20,2 Mbps) és Lengyelország (32. hely, 19,73 Mbps) következik. Meglepő módon Ausztria csak a 38. helyre futott be az átlagosan 17,51 Mbps-el letöltő hálózatukkal, Horvátország pedig a 42. 15,6 Mbps-el.
Szerbia az 50., a déli szomszédunkban mindössze 13 Mbps az átlagsebesség. Még rosszabb a helyzet az 58. Ukrajnában, ahol 11,28 Mbps-el lehet letölteni átlagban. De még mindig messze vannak a legrosszabb európaiaktól: a 107. Örményországban csak 3,94 Mbps-el döcög az internet, a törökök 4,9 Mbps-e pedig csak a 91. helyre volt elég világviszonylatban. Hasonlóan gyászos a helyzet Albániában is, ahol csak 5,56-tal lehet letölteni, tehát egy 5 gigás HD film több mint két óra alatt töltődne le - összevetésképpen, nálunk ugyanez átlagosan 20 perc, Szingapúrban 11.
A lista legvégén olyan közel-keleti és afrikai országok állnak, mint Jemen (0,31 Mbps), vagy Kelet-Timor (0,49 Mbps). Hátulról a harmadik Türkmenisztán 0,56 Mbps-el. Ezekben az országokban, ha valaki le akarna tölteni egy 5 gigabájtos, HD felbontású filmet, akkor ehhez Türkmenisztánban és Kelet-Timotban majdnem egy nap kéne, Jemenben pedig majdnem 37 óra.
Mobilnetben nagy a drágaság
Bár sávszélességben jók vagyunk, de a környező országok közül Magyarországon a legdrágább átlagosan egy gigabájtnyi mobilinternet a brit Cable összesítése szerint. 6,56 dollárt, átszámolva valamivel több mint 1800 forintot kell kicsengetni egyetlen gigabájtért hazánkban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezzel szemben a kontinensen Ukrajnában a legolcsóbb a gigabájt átlagára, 51 cent (142 forint). Utánuk az osztrákok jönnek 1,88 dollárral (524 forinttal), majd pedig Románia következik 1,29 dolláros (527 forintos) átlagárával. Szlovéniában 2,21 dollárt (616 forintot) kérnek egy gigabájt mobilnetért, Szerbiában 4,83 dollár (1347 forint) az átlagár, amitől nem sokkal maradnak el a horvátok sem, ahol átszámolva mai árfolyamon 1364 forint egy gigabájt. A Szlovákoknál is olcsóbb a net, mint nálunk, ott egy giga 5,56 dollár (1550 forint).
Összességében Indiában a legolcsóbb a mobilnet, ott átlagosan 23 centbe, azaz 64 forintba kerül egy giga net, Kirgizisztánban sem sokkal drágább, 27 cent (75 forint) egy gigabájt mobilinternet. A rangsor végén Zimbabwe áll, ahol 75,2 dollár, átszámolva 20 ezer forint egy gigabájtnyi internet, és Egyenlítői-Guineában is 65,8 dollárba (18 ezer forint) kerül egy giga net.
Európában a legtöbbet Görögországban kell kicsengetni az 1 gigányi internetért, itt 32,7 dollárba (9100 forintba) kerül átlagosan ennyi adatforgalom, míg Svájcban 20,2-t (5600 forintot) kell fizetni érte. A kontinensen Ukrajna után az oroszoknál a legolcsóbb a net, ott 91 cent egy giga, ami átszámolva 253 forint.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








