Szokatlan látvány fogadta a sirokiakat: egy nagy testű madár bukkant fel a településen, amit sokan elsőre struccnak hittek. Később kiderült, hogy egy szökött emu okozta...
A liftek kb. 60 százaléka hibás, vagy régi Magyarországon. Az állomány ötödét cserélni kellene, ami több mint 90 milliárd forintba kerülne.
A magyarországi személyfelvonók húsz százaléka cserére szorul, ez mintegy hatezer liftet jelent - írta a Világgazdaság szerdai számában a Magyar Felvonó Szövetség közlésére hivatkozva.
Kováts Attila, a szövetség elnöke a lapnak elmondta, hogy a statisztikák szerint 30900 személyfelvonó van Magyarországon. Ezek negyven százaléka szorul javításra, húsz százalékukat pedig cserélni kell. Közölte, van olyan lift, amelyet még a második világháború előtt helyeztek üzembe, de a nagyobb lakótelepeken (a budapesti Békásmegyer, a miskolci Avas, a nyíregyházi Örökösföld) tömegével működnek negyven-ötven éves, Ganz gyártású berendezések.
Egy-egy lift cseréjének a költsége bőven 15 millió forint felett alakulhat, vagyis a teljes állomány ötödének a modernizálása akár 90 milliárd forintba is kerülhet.
Kováts Attila a lapnak elmondta azt is, hogy a szövetség kezdeményezte az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál, hogy az állam pályázati formában támogassa a társasházak elöregedett személyfelvonóinak cseréjét. A témában az egyeztetések még kezdeti fázisban vannak.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








