De mégis mekkora kölcsönt lehet felvenni ilyen jövedelmekkel?
A legfrissebb, 2018 első félévének adatai szerint a Budapest V. kerületében található 1051-es irányítószám fajlagos átlagára viszi a prímet a hazai lakáspiacon, míg vidéken a 8621-es, azaz Zamárdiban található lakóingatlanokért kérik négyzetméterenként a legtöbbet. A KSH eddig nem publikált, hivatalos tranzakciókat tartalmazó adatsora alapján mutatjuk, melyek Magyarország, illetve a főváros legdrágább irányítószámai.
A lakáspiaci elemzések jellemzően város, kerület, esetleg városrész bontásban vizsgálják a különböző statisztikai mutatókat; irányítószámok szerinti mélységben - bár rendelkezésre állnak ilyen adatok is - viszont nem nagyon készül felmérés. Mivel Magyarországon több mint 3,5 ezer postai irányítószámot használunk (legalábbis a Posta adatbázisa szerint), így meglepően részletes képet kaphatunk a vizsgálattal. A Pénzcentrum ezúttal arra volt kíváncsi, melyek Magyarország, na meg Budapest legdrágább irányítószámai.
A Pénzcentrum megkeresésére, a Takarék Index és KSH adatok alapján, az ELTINGA készítette el a számítást. A 2018 első félévére vonatkozó adatok alapján nincs meglepetés: Budapest előnye egyértelmű; olyannyira, hogy országos viszonylatban egyetlen vidéki irányítószám sem fért be az átlagos négyzetméterárak alapján kalkulált TOP 25-be. Az ország, és egyben Budapest legdrágább irányítószáma a 1051-es (V. kerület) lett; vidéken pedig Zamárdi (8621) viszi a prímet. Már itt az elején érdemes leszögezni, hogy irányítószámonként jelentős eltérést mutat a rendelkezésre álló adatmennyiség (összesítésünk valós lakáspiaci tranzakciók alapján készült), ami részint torzíthatja a képet.
Ahogy az az országos, tehát egyben a fővárosi toplistán is látható, az V. kerületi irányítószámok uralják a mezőnyt - 6 belvárosi irányítószám végzett az élen. Ugyanakkor Pest és Buda viszonylatában már beelőznek a Duna nyugati partján fekvő irányítószámok, a TOP 25-ből 13 Budapest I., II., és XII. kerületében található. Érdekesség továbbá, hogy a II. negyedéves fajlagos átlagárak alapján bő 268 ezer forintos eltérés van a dobogó tetején, illetve a toplista 25. helyén szereplő irányítószámok között. Azaz egy 50 négyzetméterest lakást átlagosan 43,8 millióért mérnek a 1051-ben, míg a 1121-ben már 30,4 millióért is meg lehet vásárolni.
Mi újság vidéken?
Ahogy a budapesti toplistán az V. kerületi és a budai, úgy a vidéki összesítésen a Pest megyei, illetve balatoni irányítószámok uralják a mezőnyt. Igaz, Győr négy önálló irányítószámmal is képviselteti magát a TOP 25-ben. Mint azt fentebb is említettük már, a vidéki élmezőnyt Zamárdi (8621) vezeti 509 324 forintos átlagos négyzetméterárral; a 25. helyezéshez (2151 - Fót) pedig bő 335 ezer forintos fajlagos átlagár kellett. Ez azt jelenti, hogy egy 100 négyzetméteres családi házért Zamárdiban közel 51 millió forintot csengethetünk ki, míg a Pest megyei Fótón "csak" 33,5 millió forintot kóstál egy ugyanekkora élettér.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vidéki toplistát górcső alá véve amúgy kettős a kép: a fajlagos átlagárak tekintetében egyrészt egyértelműen nyomon követhető a lakáspiaci centralizáció, azaz a legdrágább vidéki irányítószámok többsége Pest megyében (a 25-ből 14); illetve a Balatonnál található (Hévízzel együtt 6 irányítószámból áll a balatoni "különítményt"). Másrészt sokat mondó tény az is, hogy egyetlen Kelet-Magyarországon található irányítószám sem fért be a TOP 25-ös összesítésbe.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








