A fűnyírásiszezon kezdet miatt egyáltalán nem mindegy, bizonyos településeken a lakók mikor nyírják a füvet.
Az európai fiatalok átlagosan 26 éves korukban hagyják el a szülői házat. Magyarországon ennél várhatóan egy évvel marad tovább odahaza az ifjú generáció. Mindazonáltal vannak olyan országok is, ahol bőven 30 év fölé tolódik ki a szülői fészekből való kirepülés.
Az Európai Unióban négyből átlagosan valamivel több mint egy (28,5%) 25 és 34 év közötti fiatal él a szüleivel. Az EU országaiban mindazonáltal óriási különbségek mutatkoznak a mamahotelt kihasználók arányai között. Míg például az északi államokban az otthon lakó fiatalok aránya el sem éri a 10 százalékot, tehát 10-ből alig egy, addig Horvátországban és Görögországban minden ötödik fiatal él otthon a 25-34-es korosztályból.(55,5%).
Az adatokból kiolvasható az is, hogy egy átlagos fiatal európai várhatóan, hány éves korában repül ki a családi fészekből. Ezen a téren Magyarország erősen a középmezőnyben, de azért bőven az EU-s átlag felett helyezkedik el. Hazánkban a szülői ház elhagyásának várható életkora 27,4 év, mely nemekre lebontva a férfiak esetében 28,8, míg a nők esetében 26 évet jelent.
Az EU tagországai közül egyébként Máltán, Horvátországban és Szlovákiban a legmagasabb a fiatalok várható kirepülése a szülői házból. Olyannyira, hogy mindhárom nemzet esetében ezt átlagosan több mint 30 év. A lista végén ezzel szemben jellemzően északi országok végeztek, mint például Svédország, Dánia vagy Finnország. Ezekben az országokban például még a 22-t se éri el az átlag, azaz majd tíz évvel korábban lépnek le otthonról az északi fiatalok, mint a déliek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít