Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
A káposztafélék fogyasztása évről évre csökken Magyarországon, és a kereslet mérséklődése visszaveti a termelést is: a hazai fejes káposzta termés mennyisége ebben az évtizedben 2017-ben volt a legkisebb - írta a Világgazdaság hétfőn az Agrárgazdasági Kutató Intézet piaci jelentése alapján.
A fejes és a vöröskáposzta magyarországi külkereskedelmi egyenlege negatív volt 2017-ben: az import 3,5 ezer tonnát ért el, míg a külpiacokra 2,5 ezer tonna került. Az idén az első fél évben a behozatal 15 százalékkal, 1,91 ezer tonnára csökkent.
Az Európai Unióban évente átlagosan 3,6-3,7 millió tonna káposztát takarítanak be. Az unió legnagyobb termelője Lengyelország, ahol a 2016., valamint a 2017. évi káposztatermés is meghaladta az egymillió tonnát. A közösség belső piacán a legnagyobb fejes- és vöröskáposzta- exportőr Hollandia, a legnagyobb importőr Németország volt 2017-ben - írta a lap.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








