Miközben az innováció tovább gyorsult, azt is lehet látni, hogy a vásárlók egyre tudatosabban mérlegelik, mikor és mire érdemes költeni.
A felnőtt internetezők 90 százaléka rendelkezik okostelefonnal Magyarországon, viszont mindössze 56 százalékuk telepített eszközére vírusirtót - derül ki a K&H friss kutatásából. Fizikális visszaélés ellen a felhasználók 49 százaléka PIN-kóddal védekezik, de 18 százalékuk semmilyen feloldási védelmet nem használ. 2021-re 6000 milliárd dollárt költhetnek a világ vállalatai kibervédelemre - hangzott el a bankcsoport mai sajtótájékoztatóján, amit a Portfolio tudósított.
A K&H kutatást végzett Magyarországon kiberbiztonsági kérdésekben, Patonai István, a K&H informatikai vezetője a következő fontosabb részleteket ismertette az eredményekkel kapcsolatosan:
- ismertette Patonai István. Az okostelefonok többségét (49%) PIN-kóddal védik, a második legnépszerűbb megoldás az ujjlenyomat. 18%-ban képernyővédelmi megoldást nem használnak a felhasználók. A válaszadók 32%-a nem halott sosem a kétfaktoros azonosításról, 33%-uk hallott róla, de sosem használta. Alig 22% használ online vásárlás során kétfaktoros azonosítást.
Újságírói kérdésre Patonai elmondta, hogy több ezer ügyfelet érintő phishing-kampányok futnak rendszeresen, ha ezeket bejelenti korán egy felhasználó, egy ilyen károkozási kísérletet fél órán belül hatástalanítani tudnak. "Elenyésző" egyébként a sikeres kibertámadások száma, ezek többnyire az ügyfelek figyelmetlensége miatt történnek, a bank pedig megtérítette az elveszett összegeket.
A Cybersecurity Ventures jelentése szerint 1000 milliárd dollárt költöttek 2015-ben kiberbűnözés-elhárításra a vállalatok, 2021-re ez az érték a hatszorosára növekedhet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








