Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
Vegyes adatokat közölt a KSH az új lakások piacáról: az első félévben 30 százalékkal 6517-re nőtt az átadott lakások száma, miközben a lakásépítési engedélyek száma 9 százalékkal 18 ezerre csökkent. A lakásfejlesztők egyre inkább a folyamatban lévő építkezéseket igyekeznek befejezni 2019 végén lejáró áfahatáridő végéig, mielőtt újabb projektbe vágnak bele. A kereslet is egyre nagyobb, friss adatok szerint 2018 második negyedévében 24 százalékkal nőtt az új lakások iránt érdeklődők száma.
Felemás kép rajzolódik ki az új lakások piacádról a legfrissebb hivatalos adatok alapján. A KSH legfrissebb adatai szerint az év első felében 6517 új lakást adtak át az országban, ami jelentős, 30 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Ugyanakkor a lakásépítési kedv éves összevetésben csökkent: alig több mint 18 ezer engedélyt adtak ki, ami 9 százalékos visszaesésnek felel meg - írja közleményében az ingatlan.com
Áfahatás
Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője elmondta, hogy a kiadott lakásépítési engedélyeknél figyelembe kell venni, hogy nem mindegyikből lesz tényleges lakás. “Másrészt a legfrissebb statisztikák arra utalnak, hogy a beruházók a jelenlegi építkezések befejezésére koncentrálnak, mielőtt újabb projektekbe vágnának bele. A jelenlegi szabályozás szerint az 5 százalékos kedvezményes lakásépítési áfa csak 2019 végéig van érvényben, 2020-tól pedig emelkedhet az áfakulcs, ami még magasabb árat eredményezhet" - tette hozzá.
Meglódult a kereslet
A kereslet pedig adott, a portál adatai szerint az idei második negyedévben 24 százalékkal nőtt az új lakást iránt érdeklődők száma éves összevetésben. Budapesten 14 százalékos, Pest megyében pedig 42 százalékos volt a növekedés. Vidéken is van igény az új lakóingatlanokra: Hajdú-Bihar megyében szintén 42 százalékkal, Komárom-Esztergomban több mint 50 százalékkal, Somogyban 52 százalékkal, Vas megyében pedig 62 százalékkal nőtt a kereslet éves összevetésben.
A szakember szerint a lakásépítések dinamikus növekedése és a kiadott építési engedélyek csökkenése alapján olyan építkezési hullám rajzolódik ki, ami miatt a vevőjelölteknek a következő másfél évben érdemes új lakást vásárolniuk. 2019 után ugyanis elképzelhető, hogy szűkebb lesz a kínálat, és az árak még a jelenleginél is magasabban tetőzhetnek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








