Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
A karácsonyt a fiatalok 92 százaléka a családjával tölti, szilveszterre viszont csak az 56 százalékuk marad otthon. A dolgozó fiatalok 12 százaléka az ünnepek alatt sem pihen, a két ünnep között pedig már a fiatalok majdnem fele megy vissza dolgozni - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Télen átlagosan 6 napot vannak szabadságon a megkérdezettek, 29 százalékuk azonban egy napot se tud pihenni ilyenkor. Belföldi pihenést a többség kevesebb mint 50 ezer forintból megoldja, de 100 fiatalból 12-nek több mint 150 ezer forintja van ugyanerre.
Hol töltik a 19-29 évesek a karácsonyt, a két ünnep között és szilveszterkor, valamint hány napjuk van a pihenésre - többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a K&H ifjúsági indexe. A kutatásból kiderül, hogy a fiataloknak átlagosan 6 nap téli pihenés jut, de ezen belül azért jelentősek az eltérések. Az érintettek legnagyobb részének, 29 százaléknak egy napja sem lesz erre, míg 27 százalékuk 4-7 napos szünetet tervez. Ugyanakkor 17 százalék 15 napnál hosszabb szabadságra készül, ugyancsak 17 százalékuknak mindössze 1-3 nap jut. A dolgozó fiatalok és a diákok között is jelentős a különbség: előbbiek átlagosan csak 4 napos szabadsággal számolnak, a tanulók pedig 8 nappal.
Karácsony otthon, szilveszter barátokkal
A kutatás szerint a három karácsonyi ünnepnapot a döntő többség - 92 százalék - otthon, a családjával tölti. Barátokkal 9 százalékuk karácsonyozik, és inkább a férfiak. Az aktív dolgozó fiataloknak viszont a 12 százaléka munkával tölti a karácsony három napját is. A két ünnep között ennél már többen, 43 százalék tér vissza a munka világába.
Szilveszterkor a fiatalok alig több mint fele, 56 százaléka választja az otthoni, családi ünneplést, 35 százalékuk megy házibuliba vagy tölti az év utolsó napját a barátaival.10 százalék szórakozóhelyen ünnepel, 6 százalék utazik el valahová belföldön és mindössze 1 százalék megy külföldre ilyenkor. Azok, akiknek legalább 1 nap szabadsága van a téli időszakban, átlagosan 55 ezer forintot költ a téli pihenésre, 12 százaléka 50-99 ezer forintos költségvetésből oldaná meg a belföldi pihenést, 7 százalékuk pedig 100-149 ezer forintot költenének.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








