Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Február 18-án dönt a VII. kerület arról, hogy "bezárjanak-e" éjfélkor a bulinegyedként elhíresült belső-erzsébetvárosi vendéglátóhelyek. Lássuk, milyen következményekkel járna, ha a lakók a bezárás mellett döntenének vagy minden maradna a régiben.
Az elmúlt 5 évben a belvárosi lakások ára a legdrágább belbudai városnegyedek árszintjére emelkedett. Az árak öt év alatt gyakorlatilag megduplázódtak. A legnagyobb mértékben a VII. kerületben nőttek, ahol az öt évvel ezelőtti átlagár 227 százalékáért lehetett lakást vásárolni tavaly. A lakásárak növekedését az alacsony hozamkörnyezetben felértékelődő lakás-befektetési lehetőség és az olcsó hitelek miatt felerősödött kereslet mozgatta.
Mi lesz a bulinegyed bezárása után?
Az Otthon Centrum (OC) vizsgálatai szerint a népszavazás nyomán lényegesen nem fog csökkenni a környék szálláshelyeinek száma, tehát önmagában ez nem fogja drasztikusan rontani a lakásukat bérbeadó tulajdonosok pozícióját. Ha a többség a zárva tartásra szavaz, az főleg az üzlethelyiségek bérleti díjára és bérbeadhatóságára lesz hatással. Azonban, egy ilyen döntés nyomán nem várható, hogy a következő egy-két évben drasztikus áresés következzen be Belső Erzsébetváros lakáspiacán.
A lakásárak növekedése mögött eddig is elsősorban a szálláshely-kiadó befektetők támasztotta kereslet volt. A növekvő lakásárak és az elszaporodó lakás-hotelek egymás közti versenye miatt azonban a néhány évvel korábbihoz képest csökkenő hozamszint már tavaly is érezhetően lanyhább érdeklődést váltott ki a belső városrészek iránt. A bulinegyed "bezárásának" híre tovább hűtheti a lakásbefektetési kedvet.
Az OC által megkötött tranzakciók azt mutatják, hogy a korábbi évekhez képest már egy ideje az egyensúlyi helyzet felé közeledik a belvárosi lakáspiac, így a VII kerület is. A nagy árváltozás 2014 és 2016 között zajlott Erzsébetvárosban, 2016-2017-ben már enyhült az áremelkedés lendülete, és a tranzakciók is folyamatosan csökkentek, függetlenül a bulinegyedről szóló vitától. A következő egy-két évben jóval kisebb árnövekedésre lehet számítani, mint eddig. 2018-ban például a növekedés a VII. kerületben 8-10 százalékos lehet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha a népszavazás eredményeképpen marad a jelenlegi helyzet, ez a már kialakulóban lévő egyensúlyi helyzeten nem fog érdemben változtatni, mivel ez a folyamat gyakorlatilag a mostani nyitva tartás mellett érezhetővé vált. Ha a többség a "bezárás" mellett dönt, úgy, Budapest egy fontos turisztikai célpontját veszítheti el. Ez akár a vendégforgalom egy szegmensét is visszavetheti átmenetileg és a szórakozóhelyek várhatóan más kerületekbe helyezik át a székhelyüket - lehet, hogy ez hoz új lendületet az ún. "rozsdazóna" területei iránt.
Összességében várhatóan nem lesz olyan tartós hatása, ami a jelenleg kedvező turisztikai trendet alapjaiban megfordítaná. A VII. kerület kiemelten népszerű, de a különféle szálláshely portálokon hirdetett lakások jó része ma sem a szűken vett "bulinegyedben" található, hanem a szomszédos kerületekben, illetve Középső-Erzsébetvárosban, sőt kisebb részben a budai Duna part mentén. A hosszú távú bérlet szempontjából a városközpont közelsége mellett a nagyobb egyetemi centrumok és általában a jó tömegközlekedési kapcsolatok fontosak, ezért a nyugalmasabb hangulat akár javíthatja is a környék megítélését a rövid- és a hosszútávú bérbeadás szempontjából egyaránt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








