A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Az idén júliusban korábban soha nem látott szintre emelkedett a hazai nyaralók iránti kereslet. Éves szinten 30 százalékkal, 2016 júliusához képest pedig közel 100 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés - derül ki egy friss elemzésből, amely az országos nyaralópiacot, valamint a Balaton-parti és a Velencei-tóhoz közeli nyaralók iránti keresletet és árakat vizsgálta.
Az idén júliusban korábban soha nem látott szintre emelkedett a hazai nyaralók iránti kereslet. Éves szinten 30 százalékkal, 2016 júliusához képest pedig közel 100 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés - derül ki az ingatlan.com friss elemzéséből, amely az országos nyaralópiacot, valamint a Balaton-parti és a Velencei-tóhoz közeli nyaralók iránti keresletet és árakat vizsgálta.
Balatonon júliusban tetőzött a kereslet
Az országos piacon belül a legtöbb eladó nyaralót kínáló balatoni piac is csúcsot ért el idén júliusban. A kereslet éves összevetésben 16 százalékkal nőtt tavaly júliushoz képest, a két évvel ezelőtti szinthez képest pedig 34 százalékkal nőtt az érdeklődők száma. Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője szerint a balatoni rekordkeresletet több tényező indokolja. “Az ingatlanárak emelkedése, a folyamatosan javuló gazdasági kilátások és a rekordalacsony mértékű hitelkamatok arra ösztönzik a nyaralók vevőjelöltjeit, hogy ne várjanak tovább a vásárlással." - fogalmazott a szakértő. Az elemzés szerint Veszprém megyében, ahol a Balaton északi partján lévő nyaralók találhatóak az átlagos négyzetméterár idén augusztusban 315 ezer forint volt, ami 5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
A déli parti nyaralóknál pedig a 363 ezer forintos átlagos négyzetméterár az irányadó, ez pedig 29 százalékos drágulásnak felel meg az egy évvel korábbihoz képest. Balogh László hozzátette, hogy a nyaralóknál nagyon jelentős eltérések lehetnek az árakban, azokat ugyanis rengeteg tényező befolyásolja, többek között a telek mérete és alakja; tóparttól, a főúttól, a vasútállomástól és településközponttól mért távolság; az ingatlan állapota és műszaki felszereltsége is. Az elemzés szerint a július végén a legolcsóbb déli parti nyaralóként hirdetett ingatlanok közé tartozott egy balatonszemesi hétvégi ház és egy siófoki présház, előbbit 4,9 millióért, utóbbit 5,25 millió forintért kínálta a tulajdonosa. Az északi parton a legolcsóbb ingatlanok között volt egy badacsonytomaji könnyűszerkezetes ház és telek 2,2 millióért, valamint egy balatonkenesei telek lakókocsival 2,5 millió forintért.
A Velencei-tó is népszerű, ami nem csoda
A Velencei-tónál lévő nyaralóknál is csúcsra jutott a kereslet idén júliusban. Éves szinten 11 százalékkal, 2016-hoz képest pedig több mint a duplájára nőtt az érdeklődés. A Velencei-tónál lévő a nyaralók közül a gárdonyiak átlagos négyzetméterára 311 ezer forint volt augusztus végén, a velenceieké 340 ezer forintot tett ki, ami 11, illetve 24 százalékos áremelkedésnek felel meg éves szinten.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A legolcsóbb Velencei-tónál lévő nyaraló egy 590 négyzetméteres kerttel rendelkező hétvégi ház volt, ezért 7,5 millió forintért kért a tulajdonos. Balogh László elmondta, hogy a Velencei-tó mellett lévő ingatlanokat nem csak nyaralónak keresik a vevőjelöltek, hanem a fővárosban élők és dolgozók számára állandó otthont is jelenthet a kedvező közlekedési lehetőségek miatt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








