Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
A héten kezdődik az országos szúnyoggyérítési program, amelyet a katasztrófavédelem irányít. Első lépésként a biológiai eljárással lépnek fel a szúnyoglárvák ellen.
A száraz, tavaszi időjárás miatt csak kis számban jelentek meg csípőszúnyogok, nem volt szükség szervezett védekezésre ellenük. Az elmúlt esős napok miatt viszont változott a szúnyogok tenyészőhelyeinek vízellátottsága, és ideiglenes fejlődési helyek is kialakultak, ezért szükségessé vált a lárvák elleni kezelések megkezdése. Első lépésként a Balaton térségében, a Körösök mentén és a Duna alsó szakaszán kezdik meg a védekezést.
A biológiai eljárás során egy baktérium által termelt, fehérjetartalmú folyadékot juttatnak a szúnyogok tenyészőhelyein a vízbe. A szer kizárólag a szúnyoglárvákat pusztítja el, ártalmatlan minden más élőlényre. A héten 2200 hektárnyi vízfelületet kezelnek, összesen 1300 liter biológiai készítményt juttatnak ki. Ez a módszer a kifejlett szúnyogok elleni védekezéshez nem alkalmazható, csak az utánpótlásuk csökkenthető a lárvák elpusztításával. A biológiai módszer alkalmazása elsőbbséget élvez minden olyan esetben, amikor ezt a helyszín és az időjárási viszonyok lehetővé teszik, azonban erre nincs mindig lehetőség.
Egy esőzés után milliószámra keletkeznek pocsolyák olyan területeken, amelyek nem közelíthetőek meg. Nem lehet kizárólag biológiai eljárással védekezni a szúnyogok ellen, mivel lehetetlen felkutatni és kezelni minden egyes pocsolyát, kerti vízzel teli hordót, vagy vödröt. A jövőben a biológiai védekezést kémiai permetezés is kiegészíti. A kémiai szúnyoggyérítés kezdetétől folyamatosan elérhető lesz a katasztrófavédelem honlapján, hogy melyik napon, melyik településen permeteznek.
Mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy csökkenjen a szúnyogok száma, és sikeres legyen a központi szúnyoggyérítés. A szúnyogok élőhelyeinek jelentős része magántelkeken található. A ház körüli, vízzel teli vödrökben, esővíztározókban, hordókban, kaspókban ezerszámra fejlődhetnek szúnyogok. Öntsük ki, vagy fedjük le ezeket és máris sokat tettünk a szúnyogok ellen.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








