Korlátozták a teherautók közlekedését, leállították a kültéri munkálatokat , repülőgépjáratokat mondtak le, és azt tanácsolták, hogy a gyerekek ne menjenek az utcára.
Hivatalos adatok szerint tavaly 3,63 milliárd köbméter gázt értékesítettek Magyarországon a kereskedők a lakossági fogyasztók számára. Ez 170 millió köbméterrel több a 2016-osnál, a 2014-es szintet pedig már közel 800 millióval haladja meg - írja a 24.hu
A Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal (MEKH) adatai szerint 2017-ben 3,63 milliárd köbméter gázt értékesítettek itthon a kereskedők a lakossági fogyasztóknak. Ez a szám azonban 170 millió köbméterrel több, mint a 2016-os, ám a 2014-es szintet már közel 800 millióval haladja meg.
A lap szerint a felhasználás emelkedésében több tényező is szerepet játszik. Ezek közül az egyik legjelentősebb, hogy 2014 óta folyamatosan egyre hidegebbek a telek. 2017 januárja például az akkor mért mínusz 4 fokos átlaghőmérséklettel hosszú évek óta a leghidegebb volt.
Ezen felül egy másik fontos tényező, hogy az árak mesterséges leszorítása az energiatakarékosságnak sem kedvezett. Hiszen a rezsicsökkentés eredményeként olcsóbb lett a gáz, így már jóval kevesebben spórolnak vele. Ezt egyébként alátámasztja az is, miszerint bár a nem lakossági fogyasztóknál is volt növekedés az elmúlt években, ennek mértéke azért jelentősen elmaradt a háztartások fogyasztásbővülésétől.
Mindent egybevéve a G7 számítása szerint tavaly a lakossági fogyasztók valamivel több mint
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
aminek nagyjából tizede volt az alapdíj, azaz szinte pontosan 300 milliárdba került maga a gáz.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








